Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری رفع موانع پرونده ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» به کجا رسید؟

رفع موانع پرونده ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» به کجا رسید؟

مدیر پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه با اشاره به اینکه وظایف شهرداری همدان و دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند برق، مخابرات و گاز برای رفع موانع پرونده ثبت جهانی هگمتانه مشخص و به آنها ابلاغ شده است، گفت: این دستگاه‌ها موظف هستند تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه موانع را رفع کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، دکتر صاحب محمدیان‌منصور اظهار کرد: در دومین جلسه هیأت راهبردی «ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» که ۱۶ فروردین‌ماه سال‌جاری در استانداری همدان برگزار شد، وظایف دستگاه‌های مربوطه مانند میراث‌فرهنگی، شهرداری و دستگاه‌های خدمات‌رسان مشخص و به آنها ابلاغ شد، در این جلسه مقرر شد هر یک از آنها ظرف یک ماه تا ۴۵ روز پس از آن تاریخ نسبت به رفع موانع حیطه کاری خود اقدام کنند.

وی درباره شرح وظایف میراث‌فرهنگی در رابطه با رفع موانع ثبت جهانی، بیان کرد: در شرح مصوبات میراث فرهنگی آمده است این دستگاه نسبت به تخریب غرفه‌های صنایع‌دستی نامتناجس در محوطه ورودی هگمتانه اقدام کند که سعی می‌شود تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه انجام گیرد.

محمدیان‌منصور ادامه داد: طرح تهیه مبلمان شهری در محوطه هگمتانه یکی دیگر از تعهدات میراث‌فرهنگی است که طرح آن تهیه شده و فاز اول اجرایی آن طی هفته جاری آغاز می‌شود و فازهای بعدی نیز به تناوب انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح مرمت حدود ۱۰ کاروانسرا و چهار بنای مهم مانند کنیسه یهودیان، کاورانسراهای جلدی، یداللهی، حسین‌خانی، یهودیان، شریف‌الملک، یعقوب‌یاری و ورودی حاج صفرخان انجام شده و در روزهای آینده برای انتخاب پیمانکار روی سامانه می‌رود.

مدیر پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه اضافه کرد: عملیات اجرای حفاظت از ترانشه‌های کاوش‌های پیشین تپه هگمتانه باید انجام شود که در دستور کار قرار گرفته است و در روزهای پیش‌رو انجام می‌شود.

محمدیان‌منصور با اشاره به اینکه وظایف شهرداری همدان و ادارات خدمت‌رسان مانند برق، مخابرات و گاز مشخص و به آنها ابلاغ شده است، مطرح کرد: این دستگاه‌ها موظف هستند تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه موانع را رفع کنند.

وی با بیان اینکه قراردادی برای ساخت استند معرفی محدوده ثبت جهانی منعقد شده است، گفت: این کار به معرفی ظرفیت‌های گردشگری همدان در این محدوده می‌پردازد و به دو زبان فارسی و انگلیسی انجام خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن