Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی

برپایی نماز ظهر عاشورا در میدان امام(ره) همدان

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان از برپایی نماز ظهر عاشورا در میدان امام(ره) به امامت آیت‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان خبر داد.

تشییع پیکر مرحوم حجازی با حضور سرپرست ریاست‌جمهوری

مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر مرحوم حاج سید جواد حجازی پدر شهیدان جعفر و محمدباقر حجازی در همدان با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رییس جمهوری برگزار شد.

محرم در همدان کجا هیئت بریم؟

با فرا رسیدن ماه محرم هیئت‌های مذهبی همدان خیمه‌های عزا را بر پا کرده و با برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری، به سوگ سرور و سالار شهیدان می‌نشینند.

بیش از ۳۵ هزار نفر از باغ موزه دفاع مقدس همدان دیدن کردند

مدیر اجرایی باغ موزه دفاع مقدس همدان گفت: ۳۵ هزار و ۵۷۰ نفر از اقشار مختلف مردم، خانواده‌ها به خصوص جوانان و دانش آموزان در سه ماهه نخست سالجاری از مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس شهر همدان دیدن کردند.

ویژه برنامه‌های سوگواری ماه محرم در ۸۶ امامزاده استان همدان آغاز شد

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: ویژه برنامه‌های محرم با عنوان "سوگواره بصیرت عاشورایی" در ۸۶ امامزاده استان آغاز شد و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

اعلام نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان، ۱۶ تیرماه/ امکان اعتراض تا ۲۰ تیر

رئیس مرکز ارزش‌یابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۱۸۰۰ پرونده دانش‌آموزی به هیأت بدوی ارسال شده که تخلفاتی شامل همراه داشتن یادداشت، نگاه کردن پاسخ برگ کنار دستی و تخلف شدیدتر همچون انتشار سؤالات امتحانی بوده است، گفت: طبق قانون، مشارکت در انتشار سؤال و فعالیت شبکه‌ای داشتن عواقب خیلی شدیدی از جمله ۳ تا ۱۰ سال محرومیت از شرکت در امتحانات دارد؛ هیأت بدوی در این مورد سخت‌گیری شدیدی دارد.

شکایتی در مورد دریافت وجه اضافی حین نام نویسی دانش آموزان همدانی ثبت نشده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: تاکنون هیچ شکایتی از دریافت وجه اضافی از دانش آموزان این استان برای نام نویسی در مدارس ثبت نشده است و در صورت ثبت شکایت به طور حتم آنرا پیگیری می کنیم.

برگزاری جشن ۱۰ کیلومتری غدیر در همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری جشن ۱۰ کیلومتری غدیر در همدان خبر داد.

ارزیابی 25 هزار نوآموز همدانی در برنامه ملی سنجش

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از ارزیابی بیش از 25 هزار نوآموز استان در برنامه ملی سنجش خبر داد.

برگزاری ۸۰ برنامه در سالروز ارتحال امام(ره) در همدان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان از برگزاری ۸۰ برنامه بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در استان همدان خبرداد و گفت: ۸۰ برنامه‌ بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و شهدای ۱۵ خرداد در استان همدان برگزار خواهد شد.

برگزاری هشتمین جشنواره هنری «فانوس» در همدان

مدیر امور هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از اعلام فراخوان مرحله استانی هشتمین جشنواره تولیدات هنری فانوس در همدان خبر داد.

برگزاری برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد با گرامیداشت شهدای خدمت

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از برگزاری ۱۳۰ عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر خبرداد و گفت: در سوم خرداد امسال ۱۳۰ عنوان برنامه در همدان برگزار خواهد شد.

عرضه محصولات ضد فرهنگی در دکه‌های مطبوعاتی متوقف شود

استاندار همدان با اشاره به لزوم ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی در همدان گفت: این مراکز گاهی کالاهای ضد فرهنگی توزیع می‌کنند که می‌طلبد ذیل زیرمجموعه سازمان فرهنگی قرار گیرند و مديريت شود.