Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی بانوی جودوکار همدانی در آسیا تاریخ‌ساز شد

بانوی جودوکار همدانی در آسیا تاریخ‌ساز شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: بانوی جودوکار همدانی با کسب مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه تاریخ‌ساز شد و نخستین مدال تاریخ ایران از این مسابقات را کسب کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، محسن جهانشیر اظهار داشت: مریم بربط جودوکار شایسته استان همدان با کسب نخستین مدال نقره بانوان ایران در تاریخ رقابت‌های جودو بانوان قهرمانی آسیا و اقیانوسیه تاریخ ساز شد.

وی افزود: کسب این مدال که باعث سرافرازی و سربلندی ملت ایران به ویژه بانوان ایرانی شد مرهون تلاش‌های این ورزشکار و زحمات مربیان تیم‌های جودو و کوراش استان است.

جهانشیر عنوان کرد: مسابقات جودوی قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در رده سنی جوانان در بخش بانوان با حضور 78 ورزشکار از 23 کشور از روز دوشنبه آغاز شده بود که نفرات برتر چند وزن شامگاه سه شنبه معرفی شدند.

جهانشیر تصریح کرد: بربط جودوکار همدانی وزن منفی 70 کیلوگرم تیم ملی جودوی بانوان ایران در این مسابقات با استراحت در دور نخست و شکست نمایندگان هند و چین تایپه در دور دوم و سوم به دیدار نهایی این وزن راه یافت.

وی تاکید کرد: بربط شامگاه سه شنبه با قبول شکست مقابل حریف قزاق خود در دیدار نهایی وزن منفی 70 کیلوگرم رقابت‌های جودوی قهرمانی آسیا و اقیانوسیه به مدال نقره این مسابقات دست یافت تا به عنوان نخستین بانوی ایرانی که موفق به کسب مدال از این مسابقات شده است خود را معرفی کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به این که جلسه هماهنگی میزبانی از مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال زیر 16 سال آسیا هم در اداره کل ورزش و جوانان استان همدان برگزار شد گفت: همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا میزبان شایسته‌ای برای این مسابقات باشیم.

جهانشیر  افزود: مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال زیر 16 سال آسیا در گروه سوم از 27 تا 31 شهریور ماه به میزبانی شهر همدان و با حضور تیم‌های ملی ایران، افغانستان، مالدیو و فلسطین برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: تیم ملی ایران در روزهای چهارشنبه 27 شهریور با مالدیو، جمعه 29 شهریور با فلسطین و یکشنبه 31 شهریور با افغانستان رقابت می‌کند.

جهانشیر تصریح کرد: این مسابقات در ورزشگاه شهید حاجی‌بابایی مریانج برگزار می‌شود و از علاقمندان به فوتبال و تیم ملی ایران دعوت می‌کنیم با حضور در استادیوم و ایجاد انگیزه بین ملی‌پوشان شرایط صعود تیم ملی زیر 16 سال ایران را از این گروه فراهم کنند./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن