Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی همدانی‌ها برای مبتلا نشدن به بیماری‌های تنفسی ماسک بزنند

همدانی‌ها برای مبتلا نشدن به بیماری‌های تنفسی ماسک بزنند

رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مردم استان برای مبتلا نشدن به بیماری های تنفسی شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش "همدان نیوز"، دکتر یعقوب اندامی اظهار کرد: همه ساله از اواخر زمستان تا اوایل بهار شاهد افزایش بیماری تنفسی به ویژه آنفلوآنزا و از چند سال پیش افزایش نسبی مبتلایان کووید ۱۹ هستیم.

وی افزود: با توجه به کاهش دما در این روزها و پیش رو بودن نوروز و به دنبال آن دورهمی های خانوادگی، میهمانی و تجمع ها، رعایت یکسری نکات برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها ضروری است.

رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: مهمترین نکته برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی به ویژه آنفلوآنزا، کووید و سرما خوردگی، رعایت شیوه نامه های بهداشتی شامل استفاده از ماسک در محل های تجمعی، مکان های سربسته و مکان های بدون تهویه مناسب است.

اندامی بیان کرد: شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون قبل از خوردن و آشامیدن به ویژه برای کودکان هنگام حضور در مدرسه و مهد کودک، شستشوی دست ها هنگام بازگشت از مدرسه، محل کار و مهد کودک باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: رعایت فاصله اجتماعی در مکان های سربسته و بدون تهویه مناسب، نزدیک نشدن به افراد دارای علامت و مشکوک به بیماری و رعایت فاصله اجتماعی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های تنفسی ضروری است.

رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خواستار حضور نیافتن افراد در دورهمی ها، میهمانی ها و تجمعات و گردهمایی های غیرضروری همچنین روبوسی نکردن و پرهیز از در آغوش کشیدن افراد شد.

اندامی تاکید کرد: افراد دارای علامت بیماری از حضور در محل کار، مدرسه و مهدکودک خودداری کنند و دست کم سه تا پنج روز استراحت کرده تا زودتر بهبودی حاصل و از بیمار کردن دیگر افراد جلوگیری شود.

وی گفت: افراد دارای علائم بیماری از مصرف کردن بی رویه آنتی بیوتیک ها پرهیز کنند همچنین در اولین فرصت به پزشک مراجعه کرده و با صلاحدید پزشک دارو مصرف کنند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن