Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پلمب ۴ مرکز غیرمجاز مداخله‌گر امور پزشکی در همدان

پلمب ۴ مرکز غیرمجاز مداخله‌گر امور پزشکی در همدان

مدیر نظارت و اعتباربخشی در امور درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از پلمب چهار مرکز غیرمجاز مداخله‌گر در امور پزشکی و دندانپزشکی در همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، طوس کیانی با بیان اینکه چهار مرکز غیرمجاز مداخله‌گر در امور پزشکی و دندانپزشکی طی آبان‌ماه امسال پلمب شد اظهار کرد: به منظور صیانت از سلامت مردم و جلوگیری از فعالیت افراد فاقد صلاحیت در حوزه درمان با بازدیدهای مستمر واحد مدیریت نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری پلیس اماکن دو مطب پزشک عمومی به دلیل فعالیت فرد فاقد صلاحیت در حیطه زیبایی پلمب شد.

وی با اشاره به پلمب یک درمانگاه دندانپزشکی به دلیل بکارگیری فرد فاقد صلاحیت و یک واحد تزریقات فاقد مجوز و غیرمجاز نیز گفت: متخلفان به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شدند.

مدیر نظارت و اعتباربخشی در امور درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: هرگونه مداخله در روند درمان و انجام اقدامات پزشکی، دندانپزشکی، طب سنتی، کاشت مو و زیبایی در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیرمرتبط ممنوع است و این گونه خدمات باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.

 وی در ادامه از انجام ۳۲۰ مورد بازدید از مراکز درمانی طی۲۶ روز خبر داد و گفت: با نظارت‌ها و بازدیدهای مستمر کارشناسان معاونت درمان دانشگاه از مراکز درمانی استان این مهم محقق شده است.

کیانی خاطرنشان کرد: حوزه نظارت بر درمان دانشگاه با هدف جلوگیری از انجام اقدامات غیرقانونی با جدیت بر ارائه خدمات درمانی در استان نظارت داشته و هیچگونه مماشاتی در برخورد با کسانی که منافع خود را بر سلامت مردم ترجیح می‌دهند ندارد.

وی با اشاره به ۳۲ مورد بازدید از درمانگاه عمومی و دندانپزشکی عنوان کرد: ۲۴ مورد از بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود، ۸۱ مورد از موسسات و دفاتر کار، ۱۲۲ مورد از مطب‌های پزشکی و دندانپزشکی و ۵۷ مورد مراکز درمان سوء مصرف مواد بازدید شده است.

مدیر نظارت و اعتباربخشی در امور درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف درمانی موارد را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند تا در اسرع وقت توسط کارشناسان این حوزه مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد./ فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن