Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی وضعیت کودک‌آزاری در همدان

وضعیت کودک‌آزاری در همدان

بر اساس آنچه رئیس اورژانس‌اجتماعی کشور اعلام کرده، همدان دومین استانی است که بیشترین پذیرش مردمی را در خصوص موضوع کودک آزاری داشته است.

به گزارش "همدان نیوز"، حسین اسدبیگی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه در زمان گزارش کودک‌آزاری برای بررسی موضوع از سوی اورژانس‌اجتماعی(Social Emergency) به دستور‌ قضائی نیاز است و همین امر روند رسیدگی را طولانی می‌کند، آیا راهکاری برای حل این مساله وجود دارد یا خیر، بیان داشت: در برخی‌مواقع گزارش‌ها دروغ است و چون از نظر خانواده‌ها آبروریزی شده است از اورژانس اجتماعی شکایت می‌شود. همین امر مستلزم دستور ‌قضائی است.

حسین اسدبیگی افزود: شخص خاصی در نهاد قضائی برای این کار وجود ندارد تا فرایند را از زمانبر بودن دور کند. همچنین شعبه ویژه‌ای برای این کار وجود ندارد. برای کودکان تنها دادگاه اطفال وجود دارد که آن هم برای بررسی جرم کودک است و ربطی به کار اورژانس ‌اجتماعی ندارد.

او در پاسخ به این سوال که در گزارش‌های کودک‌آزاری بیشترین علت ناشی از چه عواملی بوده است، با بیان اینکه 75درصد کودک‌آزاری‌ها توسط افراد خانواده رخ می دهد، گفت: دوهزار و ۷۶۵مورد کودک‌آزاری در سه فعالیت تلفنی، سیار و مداخله، توسط اورژانس ‌اجتماعی پذیرش شده‌اند، یعنی در زمان مداخله در بحران مورد‌پذیرش قرار گرفته‌اند و براساس نظر کارشناسانی که با این افراد مصاحبه کرده‌اند، علت‌های اعلام‌شده به این صورت بوده است؛ از دوهزار و ۷۶۵مورد بیشتر از نصف موارد بر اثر مصرف مواد‌مخدر بوده است، یعنی هزار و ۴۰۴نفر به دلیل اعتیاد اقدام به کودک‌آزاری کرده‌اند.

اسدبیگی افزود: از این تعداد ۴۷نفر بر اثر مصرف الکل، ۱۸۰نفر به دلیل بیماری ‌روانی آزاردهنده، ۲۹نفر به دلیل عقب‌ماندگی آزاردهنده، ۳۰نفر بیماری جسمی آزاردهنده، ۵۱۳نفر تندخویی، ۱۴۸نفر انتظار پیروی بی‌چون‌وچرا، ۲۳نفر مشکلات جسمی کودک، ۷۰نفر انحراف‌جنسی سوءاستفاده‌کننده، ۱۰۸نفر بیکاری آزارگر که معمولا شامل والدین می‌شود و ۲۱۳نفر نیز به دلیل بهانه‌گیری بی‌مورد، اقدام به کودک‌آزاری کرده‌اند. این آمار مربوط به کودک‌آزاری در افراد زیر ۱۸سال است.

او در پاسخ به این سوال که بیشترین تماس‌ها با اورژانس‌اجتماعی در سطح کشور از طرف چه‌ شهرهایی بوده است، بیان داشت: بیشترین استان‌هایی که کودک‌آزاری در آنها گزارش شده و خدمات سیار دریافت کرده‌اند، به ترتیب خراسان‌جنوبی، همدان، فارس، اردبیل و خراسان‌شمالی است. از لحاظ تعداد، تهران نسبت به سایر شهرها اول است، اما دلیل اصلی‌اش این است که جمعیت تهران بیشتر از دیگر شهر‌هاست.

اسدبیگی تاکید کرد: این آمار به این معنا نیست که کودک‌آزاری در این استان‌ها بیشتر از استان‌های دیگر است، این آمار نشان‌دهنده این است که بیشترین پذیرش در این استان‌ها انجام شده و بیانگر این است که مثلا در این استان‌ها نیروهای اورژانس‌اجتماعی فعال‌تر از دیگر نقاط کشور هستند. بیشتر تماس‌ها توسط خانواده‌ها انجام می‌شود و نقش کودکان در این مورد کمتر است./ ایلنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن