Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی تولد چهار هزار و 671 نوزاد با عمل سزارين در بيمارستان فاطميه همدان

تولد چهار هزار و 671 نوزاد با عمل سزارين در بيمارستان فاطميه همدان

مدير بيمارستان فاطميه همدان از انجام 4 هزار و 671 مورد زايمان سزارين در 9 ماهه امسال در بيمارستان فاطميه خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، زهره آب‌آب‌زاده از انجام 4 هزار و 671 مورد سزارین در 9 ماهه امسال در بیمارستان فاطمیه خبر داد و اظهار کرد:‌ تعداد زایمان طبیعی نیز در این مدت 3 هزار و 903 مورد بوده است.

وی از ثبت 194 مورد تولد دوقلویی در این بیمارستان طی 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: آمار تولد چندقلویی نیز 29 مورد گزارش شده است.

مدیر بیمارستان فاطمیه همدان با اشاره به حضور ماهانه مادران باردار در کلاس‌های آمادگی زایمان فیزیولوژیک این بیمارستان،  افزود: در این کلاس‌ها مادران باردار به صورت تئوری و عملی با نحوه زایمان، ماساژ درمانی و راه‌های زایمان ایمن آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به تعداد آمار زایمان سزارین افزود: بخشی از موارد سزارین مربوط به زایمان مادران بارداری است که زایمان‌های سخت داشته و در شرایط پرخطر قرار گرفته بودند.

آب‌آب‌زاده با اشاره به حضور ماماهای همراه در راستای خدمت‌رسانی بهتر برای زنان باردار، گفت: این طرحی است که چندین سال در این بیمارستان اجرا می‌شود که طبق آن ماماهای کارشناس و یا کارشناس ارشد در طول دوران بارداری و حین بارداری به مادران باردار خدمات می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه کمبود فضای زایمانی مشکل بیمارستان فاطمیه بود، افزود: با اجرای طرح تحول سلامت اعتباری برای این بخش در نظر گرفته شد و فضای اداری قدیم بیمارستان تخریب شد تا بخش LDR در چهار طبقه ساخته شود.

مدیر بیمارستان فاطمیه همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر بلوک‌های LDR در بیمارستان فاطمیه در حال ساخت است، گفت: در این بخش مادرانی که برای زایمان به این مرکز مراجعه می کنند مورد مراقبت‌های خصوصی قرار می گیرند.

منبع: فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن