Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی هنوز ضرورت تحقیق و پژوهش را درک نکرده‌ایم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:
هنوز ضرورت تحقیق و پژوهش را درک نکرده‌ایم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: بررسی وضعیت تحقیقات کشورمان نشان می‌دهد که آن‌طور که باید و شاید، ضرورت این موضوع را درک نکرده‌ایم.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان سید احمد توصیفیان بمناسبت هفته پژوهش و ضرورت واهمیت این مهم اظهار داشت: در واقع پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می آید. اگر پژوهشی صورت نگیرد دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچارسکون و رکود خواهد شد.

وی تاکید کرد: بدون انجام پژوهش امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم نیز برخوردار نخواهد بود.

توصیفیان افزود: همه آن چه که به عنوان پیشرفت علوم در اعصار مختلف تاریخ می شناسیم حاصل تلاش افرادی است که در کار خود رویکردی پژوهشی داشته اند و ذهن پرسشگرشان همواره محرکی برای فعالیت های پژوهشی آنان بوده است.

وی اضافه کرد: اهمیت پژوهش و تبلیغات در برنامه ریزی و سیاست گذاری ها با توجه به فضای کنونی دنیا بر همگان روشن است اما این موضوع باید دغدغه همگانی شود.

وی بیان کرد: تبیین و اطلاع رسانی در خصوص اهمیت و جایگاه پژوهش و فناوری از کلیدی ترین ومهم ترین وظایفی است که در هفته پژوهش مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت پژوهش گفت: دانش در عصر فراصنعتی یکی از مهم‌ترین منابع راهبردی است که ماحصل پژوهش است و هرگونه سرمایه‌گذاری در تحقیق، کشور را در عرصه رقابت جهانی یاری می‌دهد.

توصیفیان خاطرنشان کرد: بررسی وضعیت تحقیقات کشورمان نشان می‌دهد که آن‌طور که باید و شاید، ضرورت این موضوع را درک نکرده‌ایم؛ این مسئله دلایل متعددی دارد که شامل اقتصاد تک‌محصولی، هزینه‌بربودن تحقیقات، سهم ناچیز بودجه‌های پژوهشی، عدم تبیین صحیح جایگاه تحقیق و محقق، عدم آگاهی از نیازهای جامعه و نارسایی در منابع اطلاعاتی و بی‌توجهی به نتایج پژوهش‌ها  است.

مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان یادآورشد: یکی از عوامل اساسی پیشرفت در کشورهای توسعه یافته، توجه خاص به امر پژوهش است.

توصیفیان تصریح کرد: اصولا هر نوع پیشرفت و توسعه ارتباط مستقیمی با تحقیقات علمی دارد و رشد و توسعه کشورهای پیشرفته، در نتیجه سرمایه‌گذاری در بخش پژوهش است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن