Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی همدان چقدر باران بارید؟/پربارش‌ترین منطقه در استان همدان

از مهر94 تا مهر95؛
همدان چقدر باران بارید؟/پربارش‌ترین منطقه در استان همدان

مسئول مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان گفت: بارندگی در استان در سال زراعی قبل (از ابتدای مهرماه سال قبل تا پایان شهریور امسال) وضعیت خوبی داشته و با روند افزایشی نسبت به سال ماقبل خود روبه رو بوده است.

نادرپیرتاج همدانی در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، با بیان اینکه بیشترین میزان بارندگی در سال زراعی گذشته به شهرستان تویسرکان اختصاص دارد، اظهار داشت: میزان بارندگی در این شهرستان 602 میلی متر بوده که بر اساس آمار بارندگی این شهرستان نسبت به سال قبل 96 درصد و نسبت به بلند مدت 46 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: کمترین میزان بارندگی نیز مربوط به شهرستان کبودرآهنگ است که البته میزان بارندگی آن نسبت به سال قبل 46 درصد افزایش یافته اما نسبت به آمار بلندمدت با کاهش هشت درصدی روبه رو بوده است.

پیرتاج همدانی با اشاره به آمار بارندگی در دیگر شهرستانهای استان نیز خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در شهرستان همدان 295 میلی متر بوده که نسبت به سال قبل 70 درصد افزایش و نسبت به بلندمدت دو درصد افزایش یافته است.

وی همچنین تصریح کرد: بارندگی در ملایر با افزایش 90 درصدی نسبت به سال ماقبل خود و افزایش 60 درصدی نسبت به آمار بلندمدت، 501 میلی متر بوده است.

مسئول مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به بارش 588 میلی متری باران در شهرستان نهاوند، بیان کرد: آمارها در این شهرستان نیز حکایت از افزایش 72 درصدی نسبت به سال قبل و افزایش 55 درصدی نسبت به آمار بلند مدت را دارد.

وی در ادامه یادآور شد: شهرستان رزن در سال زراعی 94-95 با بارندگی 350 میلی متری روبه رو بوده که نسبت به سال قبل 38 درصد افزایش یافته اما آمار کاهش دو درصدی بارندگی در این شهرستان را نسبت به بلندمدت نشان می دهد.

پیرتاج همدانی به افزایش 88 درصدی بارندگی در شهرستان اسدآباد نسبت به سال زراعی93-94 اشاره کرد و افزود: با افزایش 40 درصدی بارندگی نسبت به آمار بلندمدت،  532 میلی متر بارندگی در شهرستان اسدآباد به ثبت رسیده است.

وی از افزایش سه درصدی بارندگی در شهرستان بهار نسبت به آمار بلندمدت خبر داد و گفت: در شهرستان بهار 332 میلی متر بارندگی به ثبت رسیده که بنابر آمار نسبت به سال قبل 54 درصد افزایش یافته است.

مسئول مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان همدان ضمن ابراز رضایتمندی از بارندگی در سال زراعی 94-95 در استان، تأکید کرد: همانطور که آمار اشاره می کند بارندگی در شهرستان های استان نسبت به سال قبل خود با افزایش قابل توجهی روبه رو بوده و می توان رضایتمندی را در این خصوص اعلام کرد.

وی در پایان یادآور شد: بارندگی در سال زراعی جاری قابل پیش بینی نیست و نمی توان برآورد دقیقی انجام داد اما امید می رود استان شاهد روند افزایشی بارندگی نسبت به سالهای قبل باشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن