Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی ضرورت اختصاص 10 درصد از اعتبارات دانشگاه صنعتی به پژوهش

رئیس دانشگاه صنعتی همدان مطرح کرد:
ضرورت اختصاص 10 درصد از اعتبارات دانشگاه صنعتی به پژوهش

رئیس دانشگاه صنعتی استان همدان گفت: باید ۱۰ درصد از بودجه‎ دانشگاه‎ها در برنامه ششم توسعه به پژوهش و فناوری اختصاص داده شود.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی همدان، دکتر محمود نیلی با بیان اینکه نمایشگاه پژوهش مقدمه‎ای است تا مدیران دستگاه‎ها با همت ویژه‎ای امر پژوهش را به دست گیرند افزود: این بستر زمینه‎ای برای انعکاس فعالیت‎های فناورانه و تحقیقاتی همدان است.

وی با بیان اینکه در همدان بالغ بر یک‎هزار و ۵۰۰ عضو هیأت علمی در استان داریم که هر کدام چند موضوع تحقیقاتی را مدیریت کنند نزدیک به ۶ هزار پروژه تحقیقاتی در طول یک سال در همدان انجام می‎شود، ادامه داد: حتی اگر ۱۰ درصد از این پروژه‎ها به عنوان کار تحقیقاتی استان مورد استفاده قرار بگیرد ۶۰۰ مشکل را به طور طبیعی حل می‏‎کند.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به وجود انسجام بین دانشگاه و حوزه‎های اداری و اجرایی گفت: همین موضوع بستری را فراهم کرده تا مسائل مورد نظر آنها برای انجام کار تحقیقی به دانشگاه ارجاع شود.

وی با انتقاد از اینکه بسیاری از کارهای پژوهشی انجام شده به درد استان نمی‎خورد گفت: باید ۱۰ درصد از بودجه‎ دانشگاه‎ها در برنامه ششم توسعه به پژوهش و فناوری اختصاص داده شود.

نیلی با بیان اینکه تجربه ثابت کرده کار تیمی در کشور ما به سختی انجام می‎شود؛ در ادامه سخنانش بیان کرد: حوزه فن بازار منطقه‎ای باید در نمایشگاه ایجاد شود که شرکت شهرک‎های صنعتی، تجاری‎سازی غرفه‎های فن آوری و محصولات را برعهده گرفته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن