Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی برگزاری دوره آموزشی ویرایش استاندارد ملی آسانسورهای برقی در همدان

مدیرکل استاندارد استان همدان عنوان کرد:
برگزاری دوره آموزشی ویرایش استاندارد ملی آسانسورهای برقی در همدان

مدیرکل استاندارد استان همدان از برگزاری دوره آموزشی با موضوع آشنایی با مهمترین تغییرات در تجدید نظر اول استاندارد ملی آسانسورهای برقی در همدان خبر داد.

به گزارش "همدان ینوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان همدان، محمد مددی اظهار داشت: دوره آموزشی ویرایش جدید استاندارد ملی آسانسورهای برقی ویژه فعالان صنعت و ساختمان، مدیران فنی شرکت های نصب آسانسور و بازرسان فنی آسانسور در محل سالن اجتماعات اداره کل استاندارد همدان برگزار شد.

مددی با اشاره به اینکه كليه آسانسورهاي نصب شده در كشور، مشمول مقررات استانداردهاي اجباري است، گفت: یکی از الزامات درصدور پروانه پايان كار ساختمان های دارای آسانسور توسط شهرداری های استان، ارائه گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور است.

وی با بیان اینکه ساختمان در قسمتی که دارای آسانسور است باید دارای شرایط دقیق تر و سخت گیرانه تری باشد، افزود: در ویرایش جدید استاندارد ملی آسانسورهای برقی قوانینی تدوین شده اند که در آنها خطرهای احتمالی ناشی از هر قطعه ای که ممکن است در یک آسانسور کامل به کار رود، در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: مطابق این استاندارد، قطعات به گونه اي انتخاب و نصب خواهند شد که اثرات محیطی قابل پیش بینی و شرایط کاري خاص در عملکرد ایمن آسانسور خللی وارد نکند.

وی ادامه داد: در ویرایش جدید استاندارد ملی آسانسورهای برقی ، طراحی قطعات تحت بار به گونه اي است که کارکرد ایمن آسانسور براي بارهاي از صفر تا  %100 ظرفیت نامی، تضمین شده است.

مدیر کل استاندارد استان همدان به شهروندان عنوان كرد: مالكان و مديران ساختمان‌هاي داراي آسانسور موظف هستند براي اطمينان از ايمني آسانسورها با شركت‌هاي نصاب در خصوص سرويس و نگهداري مستمر آسانسورهاي خود همكاري داشته باشند.

وی در پایان گفت: آسانسورها باید توسط شرکت‌های ذیصلاح دارای پروانه طراحی و مونتاژ معتبر، تحت سرویس مستمر باشد و در صورت نبستن قرارداد سرویس و نگهداری، مسئولیت هرگونه سانحه با مدیریت ساختمان خواهد بود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن