Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی رشد دو برابری امتیازات دانشگاه آزاد واحد ملایر

رئیس دانشگاه آزاد ملایر خبر داد:
رشد دو برابری امتیازات دانشگاه آزاد واحد ملایر

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان ملایر گفت: با توجه به شاخص ها و اقدامات صورت گرفته در واحد های دانشگاه آزاد طی دو سال اخیر امتیازات  دانشگاه آزاد واحدملایر از رقم 781 به امتیاز یک هزارو 507 در سال جاری رسیده است که افزایش دو برابری داشته است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز" در ملایر، داریوش جاوید در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب با اشاره به اینکه این رتبه بندی  در واحد های آموزشی برحسب امتیازات کسب شده می باشدگفت: این امتیازبندی بر اساس  بازرسی‌های انجام‌شده از سازمان‌های مرکزی و مستندات و شاخص‌های در نظر گرفته‌شده  برای واحد های دانشگاهی لحاظ می‌شود.

در ادامه با بیان اینکه این امتیاز و رتبه بندی با توجه به اقدامات و عملکرد های مطلوب دانشگاه  ملایر طی سال های اخیر لحاظ شده است ، فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، عمرانی و مجموعه سما  را چهار آیتم  موثر و شاخص مهم  در امتیازدهی به واحد دانشگاه ملایر بیان کرد.

جاوید دانست و افزود: هرکدام از این شاخص‌ها دارای شاخه‌هایی بوده که شامل تعداد رشته‌های هر مقطع  ، تعداد  دانشجو، تعداد اعضای هیئت‌علمی، هرم هیئت‌علمی و تعداد استادیار زیرشاخه‌های فعالیت‌های آموزشی می باشد .

 وی بیان کرد: رشد سه برابر منابع مالی، افزایش تعداد رشته های ارشد از 15 رشته به 34 رشته ،افزایش رشته های دکتری از یک رشته به دو رشته از جمله اقدامات موثر صورت گرفته در دو سال اخیر در دانشگاه ملایر بوده است.

رییس دانشگاه آزاد واحد ملایر گفت: امتیاز دانشگاه ملایر قبل از 14 اسفندماه سال گذشته  784 بوده که با توجه به فعالیت‌های دو سال اخیر و پس از تقاضا از سازمان مرکزی و بررسی‌های انجام‌شده امتیاز یک هزار و 507  برای واحد ملایر از طرف این سازمان اعلام شده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود  از امضاء تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی ملایر با آکادمی علوم بلاروس خبر دادو افزود: بر اساس سیاست‌های دانشگاه آزاد برای ایجاد تعاملات  و ترویج هر چه بیشتر زبان فارسی در جهان دانشگاه آزاد ملایر با این آکادمی تفاهم‌نامه امضا کرده است.

جاوید با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در چندین کشور ازجمله آلمان و ایتالیا واحدهای دانشگاهی احداث کرده است اظهار داشت:  واحدهای دانشگاهی  که دارای پتانسیل بالا  بوده ،با رایزنی با وزارت علوم کشورهای مختلف و  دانشگاه‌های معتبر این کشورها جهت ایجاد تعاملات و استفاده از پتانسیل علمی واحد ها تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌کنند.

وی مراوده هیئت‌علمی و دانشجو و استفاده از پتانسیل دیگر واحدهای دانشگاهی دنیا را از مزایای این تفاهم‌نامه‌ها عنوان کرد.

رئیس دانشگاه آزاد ملایر ابراز کرد:  با اجرای این تفاهم‌نامه اگر کسی قصد حضور در بلاروس برای ادامه تحصیل و حضور در کارهای علمی و پژوهشی را داشته باشد می تواند از کانال دانشگاه آزاد ملایر وارد شود.

وی خاطر نشان کرد: در صورت  تاییدو موافقت ریاست عالی دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد ملایر در کشور بلاروس دفتر و شعبه خود را افتتاح می‌کند.

جاوید در ادامه از جمله مفاد در این تفاهم نامه  به عرضه محصولات دانش بنیان کشور بلاروس در ایران از طریق کانال دانشگاه آزاد ملایر اشاره کرد.

گفتنی است : واحد دانشگاه آزاد ملایر جزء 12 دانشگاه کشور بوده که در این راستا اقدام کرده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن