Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس هرگونه هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی ممنوع است

هرگونه هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی ممنوع است

دادستان همدان با بیان اینکه هر گونه هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی ممنوع است،گفت: انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر هیأت‌های اجرایی تخلفات مشاهده شده را با مستندات موجود به مرجع صالح برای پیگیری و برخورد قانونی گزارش داده و اعلام جرم کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، حسن خانجانی‌موقر گفت: تخریب نامزدهای رقیب، نشان از بی برنامگی و عدم توانایی در ارائه برنامه‌های یک نامزد دارد و این موضوع می‌تواند زمینه ایجاد ناامیدی در جامعه شود.

وی اعلام کرد: مطابق با ماده ۸۰ قانون انتخابات، داوطلبان نمایندگی و طرفداران آنها به هیچ وجه مجاز به تبلیغ علیه داوطلبان دیگر نبوده و تنها می‌توانند شایستگی‌های خود یا داوطلب مورد نظرشان را مطرح کنند و هر گونه هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی برای عموم ممنوع بوده و متخلفان طبق مقررات مجازات خواهند شد.

دادستان همدان افزود: در ماده ۷۲ همین قانون عنوان شده که تولید، انتشار و بازنشر هرگونه محتوا یا اخبار جعلی یا خلاف واقع و یا تخریب و تهدید هر یک از نامزدها و یا ستادهای ایشان در هر یک از درگاه های نشر داخلی یا خارجی در فضای مجازی، ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود. در صورت نقض این حکم، مرتکب، مجرم شناخته شده و به مجازات درجه شش موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس محکوم می شود.

خانجانی‌موقر تأکید کرد: انتظار می رود هرچه سریع‌تر هیأت‌های اجرایی تخلفات مشاهده شده را با مستندات موجود به مرجع صالح برای پیگیری و برخورد قانونی گزارش داده و اعلام جرم کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن