Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا بی‌توجهی شهرداری همدان به ابلاغیه‌ "تهیه بانک اطلاعاتی ساختمان‌های فرسوده"

بی‌توجهی شهرداری همدان به ابلاغیه‌ "تهیه بانک اطلاعاتی ساختمان‌های فرسوده"

رئیس کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورای اسلامی شهر همدان گفت: ابلاغیه‌ای تحت عنوان تهیه بانک اطلاعاتی ساختمان‌های فرسوده سه ماه پیش به شهرداری ابلاغ شده که تاکنون بی پاسخ مانده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علی‌اکبر نظری با تاکید بر لزوم شکل‌گیری بانک اطلاعاتی ساختمان‌های فرسوده و ناایمن توسط شهرداری و سازمان آتش نشانی همدان، اظهار کرد: متاسفانه شهرداری در این زمینه قصور دارد و با وجود ارسال صورتجلسه از سه ماه پیش و سه پیوست پس از آن به این امر بی توجه است.

وی با اشاره به اینکه تقاضا داریم شهردار به نامه‌های ارسالی توجه و زمینه اجرای اقدامات لازم را فراهم کند، افزود: اگر مدیریت شهری در این موضوع درست وارد نشود قطعا آسیب‌هایی را خواهیم دید بنابراین شهرداری باید موارد را بررسی و ایرادها را تا حد ممکن رفع کند.

نظری با بیان اینکه شهرداری در صورت بروز واقعه ناگوار باید پاسخگو باشد، اظهار کرد: شکل‌گیری بانک اطلاعات ساختمان‌های فرسوده و ناایمن باعث دسترسی راحت به اطلاعات ساختمان‌هاست، از طرفی در بازار همدان پاساژهایی مثل استقلال و قدس که دسترسی کمتری به آنها هست باید مورد توجه ویژه باشد تا شاهد آسیب‌های بعدی نباشیم.

وی در ادامه درباره انتخاب همدان به عنوان شهر تاب‌آور گفت: آنچه در تعریف شهرهای تاب‌آور از طرف وزارت کشور آمده در همدان انجام شده بنابراین شهر همدان نسبت به دیگر شهرها برتری دارد و به عنوان الگوی شهر تاب‌آور معرفی شده است که البته در این مورد نقدهایی هم وارد است و کم و کاستی‌هایی وجود دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در پایان یادآور شد: شهر تاب‌آور شاخصه‌هایی دارد و ابتدا باید اقدامات پیشگیرانه انجام و زیرساخت‌هایی فراهم شود که این کارها تا اندازه‌ای در همدان صورت گرفته است./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن