Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا اقدامات شهرداری همدان برای جلوگیری از سیل/مردم مشکلات را به شماره‌های 125 و 137 اعلام کنند

اقدامات شهرداری همدان برای جلوگیری از سیل/مردم مشکلات را به شماره‌های 125 و 137 اعلام کنند

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران طی دو روز آینده و احتمال وقوع سیلاب، شهرداری با برگزاری جلسات مختلف تمهیدات لازم را برای کاهش آبگرفتگی معابر صورت داده است.

به گزارش "همدان نیوز"، وحید علی ضمیر اظهار داشت: برای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از جاری شدن سیلاب عمده ترین نقاط آب گرفتگی شناسایی شده و تمامی کانال ها و رودخانه ها در چندین نوبت پاکسازی و لایروبی شده اند.

وی با بیان اینکه تمام امکانات و تجهیزات نیروهای خدماتی شهرداری همدان برای حوادث غیرمترقبه آماده است، خاطرنشان کرد: هنگام بارندگی تمامی نیروهای خدمات شهری و آتش نشانی شهرداری در حالت آماده باش به سر می برند تا در صورت بروز مشکل، اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه کیسه های شن نیز برای محل هایی که احتمال ورود آب به منازل وجود دارد پیش بینی شده است، اظهار کرد: به شهروندانی که در حاشیه رودخانه ها و یا منازل نا ایمن سکونت دارند توصیه می شود به مکانهای امن و اسکان های اضطراری درنظر گرفته شده مراجعه کنند.

علی ضمیر ادامه داد: برای مقابله با آبگرفتگی در سطح شهر 550 نفر از نیروهای خدمات شهری شهرداری در حالت آماده باش هستند و تجهیزاتی همچون ماشین آلات مکانیزه سنگین، سبک و پمپ های خودمکش در نقاط مختلف شهر برای مواقع مورد نیاز استقرار دارند و به شهروندان این اطمینان را می دهیم که تمام مسیل ها، انهار، رودخانه ها و کانال های آب به طور مداوم رصد می شوند تا هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: یک سوی دیگر این مسئله همکاری شهروندان است؛ به این معنی که شهروندان از ریختن زباله و ضایعات در مسیر انهار، رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری کنند تا احتمال هرگونه خطر رفع شود.

معاون خدمات شهری شهرداری درخصوص اقدامات شهرداری برای رفع آبگرفتگی معابر در هفته گذشته تصریح کرد: چند مورد گزارش آب گرفتگی داشتیم که با اقدام به موقع ، آبهای سطحی ناشی از بارشها به سرعت بازگشایی و هدایت شدند تا در حد امکان آب گرفتگی در سطح معابر و خیابان ها وجود نداشته باشد.

وی درخصوص توقف آب های ناشی از بارش های جوی در برخی خیابان ها نیز افزود: در برخی نقاط شهر به دلیل گود بودن نقاط آسفالتی، ماندگاری آب را داشتیم که با کمک ماشین آلات شهرداری نسبت به رفع آن ها اقدام شد و این چاله های آبی را نمی توان آب گرفتگی دانست زیرا جریان ندارند و نقطه ای هستند.

علی ضمیر با توجه به مکانهایی که برای مواقع بارندگی توسط شهرداری همدان برای مسافران نوروزی آماده شده است، گفت: هفته گذشته تمام مسافران مستقر در استراحتگاه ها و بوستان های سطح شهر به محل های اسکان اضطراری مانند سوله های ورزشی و مکان هایی که امکان اسکان بود، هدایت شدند.

وی نیز به شهروندان و مسافران هشدار داد که با توجه به پیش بینی وقوع بارندگی های شدید، از استقرار یا برپایی چادر در مجاور رودخانه ها خوددداری کنند.

علی ضمیر گفت: شهروندان می توانند در صورت بروز مشکل یا آب گرفتگی منازل با مرکز ارتباط مردمی 137 یا شماره 125 مرکز فرماندهی آتش نشانی شهرداری همدان تماس گرفته تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن