Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا طرح جامع کلان شهر همدان بررسی شد

طرح جامع کلان شهر همدان بررسی شد

مدیر کل راه وشهرسازی استان همدان عنوان کرد: طرح جامع شهر همدان چشم انداز و افق این شهر را برای سالهای آینده تعیین می کند

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، جلسه بررسی طرح جامع کلان شهر همدان در اداره کل راه و شهرسازی و با حضور مشاور تهیه کننده طرح تشکیل شد.

در این جلسه ابتدا مدیر کل راه وشهرسازی به بیان اهمیت تهیه طرح جامع شهر همدان و مسائل و مشکلات کنونی شهر پرداخته و گفت: توجه به مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه های غیررسمی و بازآفرینی این محلات و ارتقاء کیفیت آنها ، توجه جدی به محله محوری و ارتقاء هویت محلات و کارکرد قدیمی شهر و نقش توریستی و تفریحی آن از جمله این مسائل است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرهاد فرزانه ادامه داد: از دیگر مسائل این طرح، توجه اساسي به تهيه اسنادي کارآمد و انعطاف پذير براي توسعه آینده شهر،توجه همه جانبه به کليه وجوه توسعه شهري (زيست‌محيطي، فرهنگي، اجتماعي - اقتصادي، کالبدي، زيرساخت‌ها و حمل و نقل، مديريت و تشکيلات و ...) و پرهيز از نگرش صرفاً فيزيکي - کالبدي به آن و سازماندهي مناسب براي تهيه طرح با جلب مشارکت دستگاه‌هاي ذينفع وگروه‌هاي تخصصي است.

فرزانه یادآورشد: ارتقاء نقش‌هاي ملي و منطقه‌اي شهر همدان با استفاده مناسب از ظرفيت‌ها و سرمايه‌هاي فيزيکي، اجتماعي، انساني و مالي - اقتصادي شهر نیز باید در این طرح مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان در جهت ارتقاء کیفیت و تسریع در روند تهیه طرح بر مواردی مختلفی تاکید داشته و بیان کرد: تشکیل کارگروه های تخصصی برای بررسی و نظارت بیشتر بر کیفیت مطالعات ،در اولویت قرارگرفتن مسائل و مشکلات مهم و فوری شهر و حرکت در جهت رفع آنها از جمله حاشیه نشینی،ساخت وساز های روستاهای پیرامون شهر ،حفظ باغات واراضی زراعی ،هماهنگی تمامی دستگا هها در جهت ارائه اطلاعات به روز و کارآمد و استفاده ازظرفیت بومی و کارشناسی مجموعه تحت نظر و استان از اهداف اجرای این طرح است.

در ادامه جلسه مهندسین مشاور نقش جهان پارس به عنوان مشاور تهیه کننده طرح به بیان اقدامات و بررسی های انجام شده پیرامون این طرح  بر اساس شرح خدمات و قرارداد فی مابین پرداخت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن