Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا انجام ماهیانه یک میلیون و 750 هزار تراکنش کارت بلیت الکترونیکی در همدان

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان مطرح کرد:
انجام ماهیانه یک میلیون و 750 هزار تراکنش کارت بلیت الکترونیکی در همدان

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان از انجام ماهیانه یک میلیون و 750 هزار تراکنش کارت بلیت الکترونیکی در همدان خبر داد.

سید محمد پوروخشوری در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، با بیان اینکه در خردادماه سال گذشته همزمان با آغاز اجرای طرح کارت بلیت الکترونیکی 118 هزار تراکنش به ثبت رسید، یادآور شد: با گذشت بیش از یک سال میزان تراکنش کارت بلیت الکترونیکی به یک میلیون و 750 هزار مورد در شهریورماه امسال رسید.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به بازگشایی مدارس به طور قطع میزان تراکنش افزایش خواهد یافت، گفت: رشد صعودی آمار تراکنش نشان دهنده استقبال مردم از طرح است در حالیکه در شهرهای بزرگ همچون تهران و اصفهان، استفاده از کارت بلیت الکترونیکی دو تا سه سال به طول انجامید.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان با اشاره به توزیع 170 هزار کارت بلیت الکترونیکی در سطح  شهر، خاطرنشان کرد: 40 هزار کارت به صورت رایگان توزیع شده و مابقی نیز توسط باجه‌های بانک شهر به فروش رسیده است.

وی با بیان اینکه قیمت اولیه کارت هزار و 500 تومان است، یادآور شد: این کارت ها 500 تومان تا 30 هزار تومان قابلیت شارژ دارد.

پوروخشوری همچنین تصریح کرد: در 30 سال گذشته باجه های بلیت فروشی همدان فرسوده بود به طوریکه تعداد زیادی باجه های تلفن عمومی بودند که به باجه بلیت فروشی اتوبوس تبدیل شدند و این وضعیت در شأن همدان نبود.

وی ادامه داد: تمام این باجه‌ها جمع آوری شد و 22 باجه فروش کارت بلیت نصب شد که 16 باجه عملیات بانکی را نیز انجام می‌دهند و شش باجه میدان مرکزی همدان نیز تنها فروش کارت و شارژ را بر عهده دارند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان با بیان اینکه 22 نفر در این باجه ها که سطح تحصیلات آنها کارشناسی است مشغول به کار شدند، خاطرنشان کرد: مردم از این طرح رضایت دارند اما باید تعداد باجه‌ها بیش از پیش افزایش یابد و سعی می‌شود در مناطقی که تقاضاهای مردمی بیشتر است، باجه‌هایی با همکاری بانک شهر راه اندازی شود.

وی با اشاره به جمع‌آوری بلیت کاغذی از دو ماه پیش به طور کامل، یادآور شد: با وجود اینکه ممکن بود درآمد اتوبوسرانی کاهش یابد بلیت‌های کاغذی به تدریج از چرخه خارج و کارت بلیت الکترونیکی جایگزین آن شد.

پور وخشوری با بیان اینکه 150 میلیون تومان میزان پرداختی به پیمانکاران، توزیع کنندگان و چاپ کنندگان بلیت کاغذی بود، اظهار داشت: این هزینه ها با ورود کارت بلیت الکترونیکی، حذف شد که به نوعی مصداقی از توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی به وجود 37 خط اتوبوسرانی و 900 ایستگاه توقف در شهر همدان، خاطرنشان کرد: 90 درصد از معابر اصلی شهر همدان تحت پوشش اتوبوسرانی است و گاهی در کوچه ها نیز خدمات اتوبوسرانی ارائه می شود.

وی ادامه داد: در 30 سال گذشته 30 سایه‌بان در شهر وجود داشت که نارضایتی کسبه را نیز به دنبال داشت اما در دو سال اخیر 180 سایه‌بان شیشه‌ای در سطح شهر نصب شده است.

پور وخشوری با بیان اینکه 10 ایستگاه نیز  VIP و به طور کامل شیشه‌ای و دارای کولر گازی است، اظهار داشت: به اندازه 30 سال گذشته سایه‌بان‌ها شش برابر شده که یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را به دنبال داشته البته سعی شده که از تبلیغات نصب شده در ایستگاه‌ها، هزینه راه‌اندازی سایه‌بان‌ها تأمین شد.

وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی 900 ایستگاه زمان زیادی نیاز است، خاطرنشان کرد: باید تعداد ایستگاه ها تا چند سال آینده به 600 ایستگاه و سایه بان برسد اما در مناطقی معابر کم عرض است و کسبه نیز رضایتی در این خصوص ندارند و توان نصب سایه‌بان وجود ندارد.

مدیرعامل اتوبوسرانی همدان از فعالیت 200 دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر خبر داد و گفت: روزانه 20 هزار نفر سفر توسط اتوبوس های سازمان در شهر همدان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه 82.5 درصد از اتوبوس‌ها دولتی است، یادآور شد: خرید هریک از این دستگاه ها 500 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان هزینه به دنبال دارد و از سال 89 دولت‌ها با توجه به فشارها و تنگناهای مالی، قادر به خریداری و ارائه اتوبوس جدید به شهرداری‌ها نبودند.

پوروخشوری گفت: با توجه به مذاکرات با شرکت‌های خارجی پیش بینی می‌شود که دستگاه های جدید و نو به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شوند.

وی همچنین تصریح کرد: با این وجود شهرداری با بودجه‌ای که در اختیار داشت در سال 92 توانست 15 دستگاه و در سال 93، 10 دستگاه به اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی اضافه کند.

مدیرعامل اتوبوسرانی همدان با بیان اینکه امسال نیز شش دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده است، خاطرنشان کرد: 22 دستگاه بخش خصوصی و 24 دستگاه اتوبوس بخش دولتی نیز امسال مورد بازسازی قرار گرفتند.

وی در پایان یادآور شد: به ازای هر یک هزار نفر باید یک اتوبوس وجود داشته باشد در حالیکه شهر 550 هزار نفری همدان تنها 200 اتوبوس دارد و همدان از سرانه جا مانده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن