Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی نرخ حق بیمه سال ۱۳۹۶ اعلام شد

نرخ حق بیمه سال ۱۳۹۶ اعلام شد

نرخ حق بیمه سال ۱۳۹۶ اعلام شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، نرخ حق بیمه سال ۱۳۹۶ ضمن رعایت موارد زیر بدین شرح است:

- تاریخ اجرای تصویب‌نامه برای بیمه‌شدگان کارکنان دولت ۹۶/۰۱/۰۱ است.

- در صورتیکه زوجین هر دو مشترک صتدوق بیمه کارکنان کشوری یا لشکری یا هر دو به صورت مشترک دارای دفترچه بیمه درمانی از صندوق‌های مربوطه باشند، پوشش بیمه و پرداخت حق بیمه به ترتیب زیر خواهد بود:

الف) در صورت تقاضای زوجه برای دریافت دفترچه از طریق همسر خود، حق بیمه برای درمان موضوع این تصویب‌نامه صرفا از حقوق همسر کسر می‌شود.

ب) در صورتیکه زوجه به صورت مستقل متقاضی دریافت دفترچه باشد، ملزم به پرداخت حق بیمه خواهد بود.

- شمول افراد تبعی یک برای فرزندان حسب مورد تایع قوانین و مقررات مربوطه خواهد بود. (فرزندان دختر تا قبل از ازدواج و فرزندان پسر تا پایان سن ۲۲ سالگی و در صورت دانشجو بودن تا پایان سن ۲۵ سالگی)

- ادامه پوشش بیمه‌ای برای آن دسته از فرزندان دختر و پسر که از پوشش بیمه‌ای خارج می‌شوند در استمرار حق بیمه بر مبنای افراد تبعی ۳ بر اساس ضوابط جاری سازمان بلامانع است.

- حق بیمه افراد تبعی ۲ معادل حق سرانه مصوب به مبلغ ۴۰۰۰۰۰ ریال به ازای هر نفر در ماه و افراد تبعی ۳ (پدر، مادر، خواهر، برادر، عروس، داماد و ...) معادل دو نهم مازاد بر حق بیمه سرانه مصوب به مبلغ ۴۸۸۸۸۹ ریال به ازای هر نفر در ماه است.

-کلیه مشمولین صندوق بیمه کارکنان دولت در صورت وقوع شرایط مندرج در ماده ۶ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب سال ۱۳۹۵ می‌توانند با پرداخت ۷ درصد دوبرابر حداقل حقوق قانون کار خود را در صندوق مذکور بیمه کنند. لذا مقتضی است موسسات بیمه‌گزار ترتیبی اتخاذ کنند تا افراد ذینفع در وضعیت‌های مرخصی بدون حقوق، مامور به تحصیل، انفصال از خدمت، بازخرید، استعفا، اخراج و ... برای تسویه حساب و تعیین تکلیف در همان ماه به اداره کل سلامت مراجعه کنند.

- حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار در سال ۱۳۹۶ مبلغ ۹۲۹۹۳۱۰ ریال می‌باشد.

- در صورتیکه حقوق دریافتی کارکنان کشوری کمتر از حداقل حقوق مشمول قانون کار باشد، حق بیمه آن‌ها بر اساس حقوق و مزایای دریافتی تعیین می‌شود.

- برای جلوگیری از انباشت بدهی که منجر به نارضایتی و اعتراض بیمه‌شدگان می‌شود، ترتیبی اتخاذ شود تا تشکیل سند پرداخت هدیه ازدواج بابت فرزندان و هزینه کفن و دفن منوط به ارائه نامه ابطال از اداره بیمه سلامت باشد.

-کلیه موسسات بیمه‌گزار موظفند معوقات متعلقه را لغایت تا پایان مردادماه با اداره کل بیمه سلامت تسویه کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن