Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ایتالیایی‌ها خط دوم راه‌آهن همدان-تهران را ایجاد می‌کنند

ایتالیایی‌ها خط دوم راه‌آهن همدان-تهران را ایجاد می‌کنند

مدیرکل بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ایتالیایی ها قرار است خط دوم راه آهن تهران ـ همدان را هم ایجاد کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، عباس نظری، مدیرکل بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تلاش فرانسوی ها برای ورود به برخی پروژه های راه آهنی ایران خاطرنشان کرد: قرار است قطار سریع السیر تهران ـ تبریز را فرانسوی ها بسازند ضمن اینکه ۴ ایستگاه ما را در حال مطالعه دارند تا اعلام شود که از ایستگاه های راه آهن ایران چه استفاده هایی می شود کرد. بیش از ۸ میلیون یورو قرارداد با فرانسوی ها داریم که در حال مطالعه ایستگاه راه آهن تهران برای تجاری سازی خود ایستگاه هستند.

وی درباره خط آهن آستارا ـ آستارا و علاقه مندی روس ها برای ایجاد کریدور ریلی شمال جنوب گفت: در حال حاضر دولت جمهوری آذربایجان قبول کرد تا ۶۰ میلیون دلار برای ساخت خط آهن باکو ـ آستارای ایران سرمایه گذاری کند که قرارداد آن نوشته شده و مسیر آن به اتمام رسیده است. اما چهار ترمینال باری باید در آستارای ایران ساخته شود. همچنین یک قطار آزمایشی حامل قطعات خودروی فورد تولید هند برای ارسال به روسیه از خط آهن آستارا ـ آستارا تا روسیه تردد داشته است ازآنجایی که در تردد دریایی از هند به روسیه، قبلا این مسیر ۴۵ روز برای روس ها زمان می برد اما قطار آزمایشی توانست پس از تخلیه بار در بندرعباس، از طریق ریلی ۱۹ روزه به روسیه برسد. البته در ایران نیز بخشی از بار در مسیر قزوین ـ آستارا به صورت جاده ای جابه جا شد ولی با تکمیل قطعه قزوین ـ رشت و بهره برداری از آن، تنها قطعه رشت ـ آستارا شاهد حمل و نقل ترکیبی می شود.

مدیرکل بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص تکمیل راه آهن ایران به عراق از طریق راه آهن بصره اظهار داشت: در حال حاضر تنها ۳۵ کیلومتر برای اتصال راه آهن های ایران و عراق در منطقه مرز شلمچه باقی مانده که مهم ترین بخش آن احداث یک پل ۷۰۰ متری خاص است و قرار شده بر اساس تفاهم نامه های موجود، ایران از محل کمک های جمهوری اسلامی به دولت عراق این پل را بسازد.

نظری درباره همکاری ایران و ایتالیا در بخش ریلی گفت: حجم همکاری ها و قراردادهای راه آهن های ایران و ایتالیا ۴ میلیارد یورو است که ساخت قطار سریع السیر قم ـ اراک (با سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت) به ارزش ۱.۲ میلیارد یورو بخشی از این همکاری هاست. همچنین ایتالیایی ها قرار است خط دوم راه آهن تهران ـ همدان را هم ایجاد کنند. ایجاد مرکز تست خطوط راه آهن و خرید ۵۰۰ واگن مسافری خاص بخش های دیگری از همکاری ما با ایتالیاست.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن