Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افزایش 16درصدی مصرف آب در همدان ذخایر را کم کرد/شهروندان صرفه جویی کنند

افزایش 16درصدی مصرف آب در همدان ذخایر را کم کرد/شهروندان صرفه جویی کنند

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: مصرف آب در دهه اول تیرماه امسال در شهر همدان بین 13 تا 16 درصد افزایش داشته است.

به گزارش "همدان نیوز"، حمید رضا نیکداد افزود: در دهه اول تیرماه یک هزار و 550 لیتر در ثانیه آب توسط شهروندان همدانی مصرف شده است و این روند افزایشی مصرف موجب پایین آمدن ذخایر آب شده است.

وی با بیان اینکه گرمای هوا، تعطیلات عید سعید فطر و افزایش سفرهای تابستانی به همدان از دلایل عمده افزایش مصرف آب در شهر همدان بوده است اضافه کرد: در صورت تداوم افزایش مصرف آب، افت فشار در خطوط اصلی آبرسانی ایجاد می شود.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید الگوی مصرف را رعایت کنند گفت: در حال حاضر با این روند افزایشی، مصرف آب از تولید بیشتر شده است و همشهریان باید با صرفه جویی و مصرف بهینه، شرکت آب و فاضلاب را در توزیع عادلانه آب یاری کنند.

وی یادآور شد: مصرف آب در شهرستان های استان منطقی است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

نیکداد افزود: همدان جزو شهرهای دارای تنش آبی نیست اما با این وجود باید شهروندان الگوی مصرف را رعایت کنند تا با کنترل مصرف بتوانیم تابستان بدن مشکل و بدون قطعی آب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هیچ گونه قطعی آب در شهر همدان پیش بینی نمی شود افزود: در صورت تداوم افزایش مصرف آب توسط شهروندان، افت فشار آب محتمل است.

نیکداد با بیان اینکه کولرهای آبی در شبانه روز 200 لیتر آب مصرف می کنند گفت: اگر شهروندان برای این کولرها سایه بان نصب کنند 17 تا 20 درصد مصرف آب کولر را کاهش می دهند.

وی افزود: 175 حلقه چاه، آب آشامیدنی مردم استان همدان را تامین می کنند و اکنون 2 حلقه چشمه و 2 رشته قنات در استان وجود دارد و 79 باب مخزن نیز فعال است.

وی با بیان اینکه طول شبکه توزیع آب 2 هزار و 554 کیلومتر است تصریح کرد: طول خط انتقال آب 458 کیلومتر، سرانه تولید 230 لیتر در شبانه روز و سرانه مصرف 160 لیتر در شبانه روز است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن