Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ۴۴ واحد تولیدی طلا در همدان کد شناسایی دارند

مدیرکل استاندارد استان همدان:
۴۴ واحد تولیدی طلا در همدان کد شناسایی دارند

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۳ کد شناسایی واحد تولیدی طلا در همدان صادر شد، گفت: ۴۴ واحد تولیدی طلا در همدان کد شناسایی دارند.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد مددی در خصوص صدور کدهای شناسایی واحدهای تولیدکننده طلا در همدان، گفت: خوشبختانه جهت ساماندهی این واحدهای تولیدی در همدان طی سال گذشته ۱۳ مورد کد شناسایی برای فعالان این عرصه صادرشده است.

وی بابیان اینکه هم ‌اکنون۴۴ واحد تولیدی طلا در همدان دارای کد شناسایی هستند، گفت: ۱۰ واحد تولید طلا در همدان به علت تعطیلی واحد مربوطه کد شناسایی آن‌ها در حال حاضر به تعلیق درآمده و در این راستا اطلاع‌رسانی لازم نیز صورت گرفته است.

وی ضمن اشاره به اینکه فلزات گرانبها بر اساس قانون، مشمول استانداردهای اجباری در حوزه تولید، تمرکز، توزیع و فروش می‌شوند، گفت: استاندارد به‌منظور ایجاد قابلیت شناسایی تولیدکنندگان طلا و جواهر به فعالان این عرصه کد شناسایی اختصاص می‌دهد.

مدیرکل استاندارد استان همدان در خصوص این کدهای شناسایی، گفت: برای تولیدات طلا در هر استان یک کد مخصوص تعریف‌شده است که در استان همدان کد «H»  برای تولیدات طلای استان همدان تعریف‌شده و باید توسط تولیدکنندگان مصنوعات بر روی قطعات طلا درج شود.

وی در ادامه ضمن تأکید بر  این نکته که تمام تولیدکنندگان طلا موظف هستند کد شناسایی بر روی مصنوعاتی که می‌سازند حک کنند، افزود: واحدهای توزیعی طلا به‌هیچ ‌عنوان به خرید و عرضه محصولات بدون کد شناسایی اقدام نکنند.

مددی در پایان ضمن اشاره به این نکته که عیارهای رسمی تعریف‌شده برای طلا عیار ۷۵۰، ۸۳۳ و ۹۱۶ است، تصریح کرد: تولید و عرضه مصنوعات طلا خارج از این عیار و بدون کد شناسایی تولیدکننده ممنوع بوده و با فروشنده و تولیدکننده طلا مغایر با عیار رسمی و فاقد کد شناسایی برخورد خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن