Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ذخیره امسال سد اکباتان 3 برابر سال 94/مشکلی در تأمین آب وجود ندارد

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان همدان خبر داد:
ذخیره امسال سد اکباتان 3 برابر سال 94/مشکلی در تأمین آب وجود ندارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان از ذخیره 30.5 میلیون مترمکعب آب در سد اکباتان در سال جاری خبر داد.

 

مرتضی عزالدین در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، با اعلام این خبر افزود: ذخیره سد اکباتان در مدت مشابه سال گذشته 10 میلیون مترمکعب بود که امسال با افزایش سه برابری رو به رو بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان ذخیره سده اکباتان 30.5 میلیون متر مکعب است و یک هزار و 180 لیتر در ثانیه آب از این سد برداشت می شود.

عزالدین با بیان اینکه سد آبشینه نیز در حال حاضر پنج میلیون متر مکعب ذخیره دارد، اظهار داشت: این سد در تیرماه سال گذشته خشک بود و خوشبختانه به دلیل بارندگی‌، ظرفیت این سد تکمیل شد.

ظرفیت سد سرابی تویسرکان در مدت مشابه سال گذشته4.5 میلیون متر مکعب بوده که با افزایش دو برابری به 9 میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان همچنین تصریح کرد: سد کلان شهرستان ملایر نیز در حال حاضر 40 میلیون متر مکعب آب، ذخیره دارد.

وی ادامه داد: میزان ذخیره در سد کلان ملایر در سال گذشته 17 میلیون متر مکعب بوده که در سال جاری 2.5 برابر افزایش یافته است.

عزالدین با بیان اینکه با توجه به ظرفیت سدها مشکلی در تأمین آب استان در فصل تابستان وجود ندارد، یادآور شد: با این وجود مشترکین آب در بخش شرب، صنعت و کشاورزی با رعایت الگوی مصرف و مصرف بهینه آب، به استان کمک کنند تا مشکلی در تأمین آب ایجاد نشود.

 

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن