Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث دستگیری کلاهبرداران میلیاردی که از حساب ۱۰۰ شهروند همدانی برداشت کرده بودند

دستگیری کلاهبرداران میلیاردی که از حساب ۱۰۰ شهروند همدانی برداشت کرده بودند

ییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان گفت: ۲ نفر با دسترسی به حساب بانکی ۱۰۰ شهروند همدانی اقدام به کلاهبرداری میلیاردی کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ محمدباقر زارعی اظهار کرد: به دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا استان در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب آنها، با وجود همراه داشتن کارت بانکی، کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: تیم عملیات ویژه پلیس فتا استان همدان با کار تخصصی شبانه‌روزی و تحلیل حجم انبوهی از اطلاعات رد عاملان این برداشت غیرمجاز را در یکی از مناطق کشور پیدا کردند.

رئیس پلیس فتا استان همدان ادامه داد: متهمان پس از شناسایی در یک عملیات غافلگیر کننده به همراه همدستش دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل شدند.

سرهنگ زارعی بیان کرد: متهمان پس از مواجهه با مستندات جمع آوری شده، لب به اعتراف گشوده و به جرم ارتکابی اقرار کردند.

وی درباره شیوه تخلیه حساب بانکی توسط متهمان گفت: آنها از طریق کپی کارت‌های بانکی به وسیله اسکیمر ،۲۰ میلیارد ریال را از حساب بیش از ۱۰۰ مالباخته همدانی برداشت کرده بودند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان اضافه کرد: بنابراین روند رسیدگی به این پرونده تا شناسایی کامل شکات و کشف اموال و استرداد آن به مالباختگان ادامه دارد.

سرهنگ زارعی از شهروندانی که با این شیوه پول از حساب شان برداشت شده خواست برای تشکیل پرونده و پیگیری موضوع به مراکز پلیس فتا در شهر محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین تمهیدات مقابله با جرایم مالی جدا کردن حساب پس انداز از حساب های خرید روزانه است در عین حال شهروندان هنگام خرید به خصوص از دست فروشان و فروشندگان سیار از بازگو کردن رمز کارت بانکی به فروشنده خودداری کرده و رمز کارت را خودشان وارد کنند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان ادامه داد: در صورت وارد کردن رمز توسط خریدار، حتی در صورت کپی برداری از کارت بانکی مشتری، کلاهبرداران امکان دسترسی به موجودی حساب بانکی فرد را ندارند.

سرهنگ زارعی افزود: در صورت ارائه رمز به فروشنده بلافاصله در اولین فرصت باید نسبت به تغییر رمز با بهره گیری از دستگاه خود پرداز بانک ها اقدام شود.

وی بیان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت برخط گزارش مردمی و نقطه نظرات شهروندان و کاربران است همچنین کاربران می توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت و بهره برداری کنند و در صورت نیاز به مشاوره با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نمایند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن