Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث عابران و راکبان موتورسیکلت بیشترین متوفیان سوانح رانندگی همدان

عابران و راکبان موتورسیکلت بیشترین متوفیان سوانح رانندگی همدان

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: هشت نفر از ابتدای امسال تاکنون در سوانح درون شهری این استان جان باختند که پنج نفر از آنها عابر و سه نفر موتور سوار هستند.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ فرخ جمالی افزود: بالا بودن میزان فوتی عابر و موتورسوار در این شهرستان زنگ خطر جدی است که باید به آن توجه داشت.

وی ادامه داد: ۳۵۰ سانحه جرحی از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان رخ داده که ۴۰ درصد از مجروحان موتورسوار، ۹ درصد ترک نشین موتورسیکلت و ۵۱ درصد عابر پیاده هستند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان با بیان اینکه سوانح جرحی در سال جاری هفت درصد کاهش داشته است افزود: سه هزار سانحه جرحی امسال رخ داده که نسبت به سال گذشته روند سوانح کاهشی بوده است.

سرهنگ جمالی با بیان اینکه تاکنون سه موتورسوار در بلوار کولاب، سیدجمالدین اسدآبادی و ارم فوت کردند گفت: به تازگی راکب موتورسیکلت در سانحه رانندگی همدان جان باخت و راننده مقصر متواری شده بود که با حکم قضایی شناسایی و دستگیر شد.

وی توضیح داد: راننده یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در بلوار ارم شهر همدان با سرعت بالا در حال تردد بود که به علت بی توجهی به جلو با موتورسوار ۵۸ ساله برخورد و موجب مرگ وی شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اضافه کرد: راننده متخلف پس از بروز سانحه پا به فرار گذاشت اما با استفاده از دوربین های موجود در محل راننده متخلف شناسایی و با دریافت حکم قضایی در منزل دستگیر شد.

سرهنگ جمالی با بیان اینکه حداکثر سرعت پیش بینی شده برای این مسیر ۵۰ کیلومتر در ساعت است افزود: مسیر رفت و برگشت بلوار ارم مجهز به چندین دوربین کنترل تخلف سرعت است.

وی ادامه داد: برخی از رانندگان اقدام به کورس شبانه در بلوار ارم شهر همدان می کنند که پلیس نسبت به شناسایی و توقیف این قبیل خودروها و رانندگان قانون گریز اقدام کرده و وسیله نقلیه آنها را ضمن اعمال قانون به پارکینگ منتقل می کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان با بیان اینکه برخورد با موتورسواران متخلف تشدید شده است اظهار داشت: موتورسوارانی که اقدام به حرکت در پیاده رو ها و خلاف جهت وسایل نقلیه می کنند در صورت توقیف به مدت یک ماه در پارکینگ می مانند.

سرهنگ جمالی درباره علت تردد موتورسیکلت در پیاده راه بوعلی با وجود ممنوعیت ورود به این مسیر گفت: محل های تردد موتورسواران به پیاده راه بوعلی به طور کامل با قرار دادن موانع فیزیکی مسدود شده است با این وجود، فردی شبانه با استفاده از دستگاه فرز اقدام به بریدن قسمتی از نیوجرسی برای ورود به این خیابان کرده بود که شناسایی و دستگیر شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن