Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی جزئیات برگزاری جشن 18 کیلومتری غدیر در همدان

جزئیات برگزاری جشن 18 کیلومتری غدیر در همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه برگزاری جشن 18 کیلومتری غدیر در همدان پیش بینی شده است، گفت: همچنین بیش از ۲ هزار جشن محلی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های تبلیغات اسلامی در ایام غدیر خم اظهار کرد: روزی با عظمت تر از غدیر نداریم و وجه امتیاز غدیر جایگاه امامت و ولایت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه دین اسلام یک دین اجتماعی و جامعه ساز است، افزود: امام در هدایت و مدیریت جامعه محور کلیدی بر عهده دارد و اگر مدیریت و اداره جامعه از منطق و گفتمان وحی خالی شود آن جامعه دچار فساد می شود.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی یک راهبر است و کنشگر نیست، ادامه داد: هرگاه به عنوان کنشگر میدان باشیم خطاست و مردم باید در میدان کنش باشند و اعتقاد دارم یکی از خلاهای مدیریتی نقش و نگاه مردم است.

حجت‌الاسلام نظیری با تاکید به اینکه ستاد مردمی غدیر استان در این راستا شکل گرفت و موفقیت‌های خوبی داشته است، اظهار کرد: در رویکرد مردمی‌سازی غدیر یک راهبرد این است که جشن‌ها را از فضای داخل هیات ها و مساجد بیرون آوریم و در فضای بیرون و در بین مردم اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در استان شاهد برگزاری جشن ۱۸ کیلومتری هستیم، افزود: قریب به ۲۲ کیلومتر از جشن بزرگ غدیر در ۹ شهرستان و حتی غیر از مرکز شهرستان برگزار می‌شود‌.

حجت‌الاسلام نظیری خاطرنشان کرد: در جشن باشکوه نیمه شعبان در همدان بیش از ۱۵۰ هزار نفر در پیاده‌ راه اکباتان شرکت کردند و به دنبال این بودیم جشن غدیر در مناطق دیگری از شهر برگزار شود و به همین خاطر طبق بررسی‌ها بلوار ارم انتخاب شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه به دلیل برخی آسیب‌ها بلوار ارم برای جشن غدیر انتخاب شد، اظهار کرد: اما گلایه هم وجود دارد که مدیران همکاری لازم را نداشتند تا بلوار بسته شود و خانواده‌ها به راحتی در این جشن شرکت کنند چراکه ما به دنبال این بودیم که مسیر بعدی و رینگ قبلی بلوار باز باشد و خودروها رفت و آمد کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی کاروان‌های خودرویی، موتوری و دوچرخه‌ سواری و نیز بازخوانی واقعه غدیر در ایام غدیر گفت: پویش‌های مختلف در فضای شهر به عشق امیرالمومنین(ع)، اطعام‌ و توزیع بیش از ۵۰۰ هزار پرس غذا به مناسبت ایام غدیر از دیگر برنامه ها است.

حجت‌الاسلام نظیری از برگزاری بیش از ۲ هزار جشن محلی در همدان از عید قربان تا عید مباهله خبر داد و گفت: پویش آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد، تامین جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، پویش پرچم بر سردرب خانه‌ها و ... در این ایام راه‌اندازی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه دو سال است جشن مباهله به صورت ویژه در همدان برگزار می‌شود، بیان کرد: همدان در این جشن پیشتاز بوده است.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال راه‌اندازی عملیات گفتمانی محرم برای نشر خوبی‌ها در برخورد با دشمن هستیم، افزود: نباید تنها نقطه ضعف‌ها را نبینیم چراکه این موجب ناامیدی می‌شود و در کنار مطالبات باید نقاط قوت‌ها را هم گفت و تقوت کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هیات در استان همدان فعال است، گفت: وصیت‌ نامه‌ خوانی شهید را در برنامه هیات به مدت ۱۰ شب محرم داریم که هر شب وصیت‌نامه یک شهید قرائت می‌شود.

وی با بیان اینکه در سه حوزه بانوان، نوجوان و رسانه کم‌کاری‌هایی بوده و ضعیف هستیم که باید ورود جدی و قابل توجهی داشته باشیم گفت: البته اقداماتی در این زمینه‌ها آغاز شده اما باید چشمگیر باشد و با توجه به تلاش دشمن بتوانیم مقابله لازم داشته باشیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن