Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی ۴۰ بقعه متبرکه استان همدان میزبان جشن ولایت علوی

۴۰ بقعه متبرکه استان همدان میزبان جشن ولایت علوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: همزمان با دهه ولایت و امامت، جشن ولایت علوی و اکمال نبوی با عنوان جشن‌های شاد آسمانی در ۴۰ بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان این استان در حال برگزاری است.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی اظهار داشت: ویژه برنامه‌های دهه ولایت و امامت از هفتم تیر آغاز شده و تا ۱۶ تیرماه ادامه دارد.

وی افزود: برای بهره‌مندی هر چه بیشتر مردم از این برنامه‌ها، فضاسازی بقاع متبرکه انجام و ایستگاه‌های صلواتی، غرفه‌های معرفتی و پاسخگویی به سوالات شرعی در بقاع متبرکه استان برپا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: ویژه برنامه‌های دهه ولایت و امامت، با هدف تبیین واقعه غدیر و مساله مهم ولایت در حال اجرا است و از تمامی ظرفیت‌ها برای تبیین اهمیت واقعه «غدیر خم» به عنوان یک ضرورت فرهنگی و اعتقادی جامعه استفاده شده است.

حجت الاسلام زین‌العابدینی بیان اینکه هر روز و هر شب در یکی از بقاع شاخص استان جشن شاد آسمانی برگزار می‌شود، جشن‌های عید قربان، میلاد امام هادی(ع)، جشن‌های ویژه عید سعید غدیرخم و عید مباهله را از جمله ویژه برنامه‌های دهه ولایت و امامت عنوان کرد.

وی همچنین به برپایی کاروان نسیم ولایت در روزهای منتهی به عید سعید غدیرخم در خیابان‌های اطراف بقاع متبرکه شاخص استان اشاره و بیان کرد: جشن بزرگ عید سعید غدیرخم با حضور علما، سادات و اقشار مختلف مردم، صبح روز عید غدیر در بقاع متبرکه شاخص این استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان برگزاری همایش بانوان ولایی روز عید سعید غدیرخم در بقاع متبرکه شاخص استان و شهرستان‌ها را از دیگر ویژه برنامه‌ها با حضور بانوان برشمرد.

حجت الاسلام زین‌العابدینی با اشاره به برپایی پویش‌ها در فضای مجازی و کانال امامزادگان، ادامه داد: در دهه ولایت و امامت همچنین محافل انس با قرآن در ۱۲ بقعه متبرکه شاخص با حضور قاریان برجسته استان با تاکید بر قرائت آیات مرتبط با ولایت و امیرمومنین علی(ع) در ایام دهه ولایت و امامت در حال برگزاری است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن