Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری افزایش ۱۹ درصدی بازدید از موزه‌های استان همدان

افزایش ۱۹ درصدی بازدید از موزه‌های استان همدان

مسئول امور موزه ها و بناهای تاریخی استان همدان گفت: ۵۳۰ هزار و ۷۴۲ نفر در ۱۱ ماهه امسال از موزه های استان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹.۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش "همدان نیوز"، امیرحسین فریبا اظهار کرد: استان همدان دارای ۲۱ موزه است که هشت موزه با نظارت مستقیم میراث فرهنگی در همدان و ۱۳ موزه به صورت مشارکتی در استان اداره می شود.

وی ادامه داد: موزه های زیر نظر این اداره کل شامل موزه هگمتانه، آرامگاه بوعلی سینا، موزه تاریخ و فرهنگ در ملایر (لطفعلیان)، موزه تاریخ و فرهنگ تویسرکان، اسدآباد، نهاوند، موزه حمام حاج آقا تراب نهاوند و موزه شهدا نهاوند است.

مسئول امور موزه ها و بناهای تاریخی استان همدان خاطرنشان کرد: قرار است به زودی یک موزه به تعداد موزه های استان در شهرستان نهاوند اضافه شود.

فریبا اظهار کرد: موزه ها در ایام عید نوروز ۱۴۰۳ برای بازدید گردشگران از ۱۰ صبح تا ۲۱ شب دایر است.

وی یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی و هنری متناسب با ماه رمضان چون نوروزخوانی، سحرخوانی، اجرای بازی‌های بومی محلی، ایستگاه هنری ویژه کودکان، کارگاه‌های زنده صنایع‌دستی و نمایشگاه‌های مختلف صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از جمله برنامه‌های جنبی موزه‌های دولتی استان در میزبانی از مسافران نوروزی است.

مسئول امور موزه ها و بناهای تاریخی استان همدان اظهار کرد: بیشترین بازدید گردشگران در فروردین سالجاری از موزه ها، مربوط به موزه آرامگاه بوعلی سینا با ۱۰۰ هزار و ۵۰۰ نفر است.

فریب اعلام کرد: همزمان با ۲۸ اردیبهشت‌، روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی، بازدید از موزه‌ها، پایگاها و بناهای تاریخی زیر نظر این وزارتخانه، رایگان شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

مسئول امور موزه ها و بناهای تاریخی استان همدان گفت: استان همدان دارای هزار و ۷۵۲ اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه های طبیعی است که آن را به جایگاه ویژه و مهمی در صنعت گردشگری تبدیل کرده است.

فریبا تاکید کرد: با توجه به این اهمیت، هزار و چهار اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن