Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری ستاد دائمی گردشگری استان همدان تشکیل می‌شود

ستاد دائمی گردشگری استان همدان تشکیل می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اعلام این خبر که به‌زودی ستاد دائمی گردشگری استان تشکیل می‌شود، گفت: راهنمایان گردشگری پیشگامان توسعه گردشگری همدان هستند.

به گزارش "همدان نیوز"، سید مجتبی حسینی در نشستی صمیمانه با راهنمایان گردشگری استان همدان ضمن تبریک دوم اسفندماه سالروز گرامیداشت راهنمایان گردشگری، اظهار‌ داشت: در حوزه گردشگری کارهای زیادی انجام شده که با مشارکت فعالین این حوزه افزایش موثرتری نیز خواهد یافت بنا‌بر‌این باید عناصر تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری همدان به خوبی معرفی شود که در این راستا راهنمایان گردشگری نقش اساسی و ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه برند سازی از موضوعات مهم حوزه گردشگری استان همدان به شمار می‌رود، تاکید کرد: برای تصمیم‌سازی درست در توسعه گردشگری همدان ما نیازمند ایده، فکر و برنامه‌های تازه هستیم و راهنمایان گردشگری بهترین گزینه برای خلق این ایده‌ها و برنامه‌ها هستند که انتظار داریم در کنار ما قرار گرفته و با تامین خوراک فکری در تصمیم‌گیری‌ها یاریگر مسئولان حوزه گردشگری باشند.

مقام ارشد اقتصادی استان همدان افزود: دوم اسفندماه مصادف با 21 فوریه‌، روزی برای پاسداشت آن بخش از زنجیره ارزش‌آفرین حوزه گردشگری است که از کنشگران اصلی این صنعت هستند و توسعه گردشگری همدان ارتباط مستقیم با فعالیت حرفه‌ای راهنمایان دارد.

حسینی عنوان کرد: بارقه‌هایی از امید در حوزه گردشگری قابل رویت است و استاندار محترم موکدا تاکید دارند گردشگری محور توسعه اصلی استان است و به این مهم نگاه و توجه ویژه ای شده است. وی افزود: مدتی است به دستور استاندار محترم فعالیت‌های این بخش به حوزه معاونت اقتصادی استان سپرده شده که در همین راستا اولین اقدام تشکیل ستاد گردشگری دائمی استان می باشد که به زودی ایجاد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان بیان کرد: از آنجا که گردشگری فراسازمانی است انتظار داریم تمام دستگاه‌ها پای کار بیایند و ایفای نقش داشته باشند به ویژه شهرداری‌های استان که انتظار همگرایی و تلاش بیشتری داریم.

حسینی با بیان اینکه در دیپلماسی اقتصادی همدان یکی از حوزه‌های اصلی ترسیم شده گردشگری است، گفت: در سفر اخیر هیات ازبکستانی و سفیر رومانی به استان گردشگری یکی از اصلی‌ترین موضوعات بود که در راستای همین، اولویت قرار دادن بخش چشمگیری از تفاهم‌نامه‌ها در حوزه گردشگری منعقد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پیش بینی استان این است ثبت جهانی هگمتانه تیر‌ماه امسال نهایی شود که به نوبه خود اتفاق درخور توجه‌ای است، بیان کرد: اقدامات و برنامه‌ریزی بعد از ثبت جهانی شدن هگمتانه مهم‌تر از خود جهانی شدن است، چرا که زمانی می‌توانیم از این اقدامات دفاع کنیم که ماحصل آن را کنشگران حوزه گردشگری لمس کنند.

وی در پایان افزود: بخش های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گردشگری در مناطق مختلف استان در حال توسعه است و راهنمایان گردشگری همدان در معرفی و شناسایی سیمای گردشگری و فرهنگ جامع ایرانی نقش محوری دارند بنا‌براین انتظار داریم فعالیت‌های این بازوی موثر در صنعت گردشگری استان حرفه‌ای تر و همراه با امنیت شغلی بیشتری دنبال شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن