Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری افزایش تبادلات اقتصادی و گردشگری همدان با شهرهای مختلف ازبکستان

افزایش تبادلات اقتصادی و گردشگری همدان با شهرهای مختلف ازبکستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اعلام اینکه در حوزه گردشگری افقی روشن برای تعاملات بین ایران و ازبکستان وجود دارد، گفت: افزایش تبادلات اقتصادی همدان با شهرهای مختلف ازبکستان در راستای توسعه اقتصادی، فرهنگی و گردشگری است.

به گزارش "همدان نیوز"، سیدمجتبی حسینی در حاشیه بازدید از آرامگاه بوعلی سینا و ادای احترام به این مقام شامخ علمی، فلسفی و فرهنگی جهان، مطرح کرد: همدان و ازبکستان با برخورداری از روابط عمیق فرهنگی و تمدنی، سنت‌های آئینی، مشارکت‌های اجتماعی، مشاهیر، دانشمندان و بسیاری از حوزه های تمدنی و تاریخی مشترک، تعاملات تجاری و اقتصادی متنوع از آمادگی لازم برای همکاری‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، فرهنگی، گردشگری، پزشکی و کشاورزی برخوردار هستند.

وی افزود: با ورود جدی و دغدغه‌مند رئیس جمهور برای افزایش فعالیت‌های دیپلماتی اقتصادی امروز در دولت سیزدهم در یک نقطه تاریخی بعد از ۲۰ سال قرار گرفتیم که بتوانیم با یکی از کشورهای مهم آسیای میانه روابط تجاری و اقتصادی را توسعه دهیم.

حسینی با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران در سال گذشته به ازبکستان و همچنین سفر متقابل رئیس جمهور ازبکستان در خردادماه سال‌جاری به ایران، اظهار کرد:  سال گذشته در سفر رئیس جمهور ایران به سمرقند، ۱۷ سند همکاری بین دو کشور به امضاء رسید و در سفر اخیر رئیس جمهور ازبکستان به ایران نیز تفاهم نامه‌های همکاری زیادی مورد بررسی قرار گرفت که به تبعیت از همین اقدام سفر هیأت تجاری همدان به ازبکستان دی ماه امسال انجام گرفت و امروز برای پیگیری موارد مختلف مورد مذاکره نیز هیأت ازبکستانی در همدان میهمان ما هستند.

این مقام ارشد اقتصادی استان همدان تأکید کرد: سفر به همدان نخستین سفر سفیر ازبکستان است که ضمن خوش‌آمدگویی این اتفاق را به فال نیک گرفته و امیدواریم تعاملات دوسویه بین همدان و ازبکستان قدرتمندانه و اثر بخش پیشروی داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در این سفر تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین ازبکستان و همدان منعقد شود، خاطرنشان کرد: استان ما با برخورداری از ظرفیت‌های خوب علمی، صنعتی، گردشگری، تاریخی و پتانسیل‌های ویژه در اقتصاد می‌تواند در تقویت روابط تجاری بین این طرفین مفید و مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه در اقصی نقاط همدان جذابیت برای فعالیت اقتصادی و تجاری با ازبکستان وجود دارد، بیان کرد: ما در همدان محصولات کشاورزی منحصربفردی مانند گردو و سیر داریم که جهانی شده، پتانسیل‌های ویژه گردشگری داخلی و خارجی از جمله غارعلیصدر و هگمتانه جهانی، مزیت‌های مهم کشاورزی را داریم که فرصتی بی‌نظیر برای مراودات تجاری با ازبکستان کشور را فراهم کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تأکید کرد: در دو سال گذشته تغییرات دیپلماسی اقتصادی را در همدان شاهد بودیم به طوری که تاکنون استان میزبان هشت سفیر در کشورهای مختلف بوده تا بتواند مراودات تجاری و اقتصادی خود را تقویت کند و توسعه دهد و میزبانی از هیأت تجاری ازبکستان نیز در همین راستا در حال انجام است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن