Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری رشد ۴۹ درصدی اقامت گردشگران در همدان

رشد ۴۹ درصدی اقامت گردشگران در همدان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: ۱۱۰ هزار و ۳۱۶ نفر اقامت طی ۹ ماهه سال جاری در اقامتگاه های رسمی این استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۴۸.۹۴ درصد رشد یافته است.

به گزارش "همدان نیوز"، محسن معصوم علیزاده اظهار کرد: از این تعداد ۲۶ هزار و ۳۴۵ اقامت در هتل ها انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۲۳.۸۸ درصدی روبرو بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: در این مدت همچنین هفت هزار و ۶۱۵ نفر اقامت در مجتمع های گردشگری ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۹ درصد رشد داشته و هشت هزار و ۸۴۵ اقامت در میهمانپذیرها داشتیم که در این بخش نیز با رشد هشت درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل روبرو هستیم.

این مسوول همچنین گفت: در این مدت هفت هزار و ۹۱۹ اقامت در هتل آپارتمان ها با ۷.۱۸ درصد رشد و ۴۷ هزار و ۵۰۱ اقامت در خانه مسافر با ۴۳.۶ درصد رشد به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین هفت هزار و ۹۳۸ اسکان در اقامتگاه های بوم گردی استان همدان ثبت شده که ۷.۲ درصد رشد داشته است و نیز چهار هزار و ۴۶۶ نفر اقامت در اقامتگاه های اضطراری با ۱.۹۸ درصد رشد ثبت شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه نظارت‌های جدی بر مراکز اقامتی استان وجود دارد اظهار کرد: ۳۳۶ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی همدان، ۸۷ مورد بازدید نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی و ۱۹۸ مورد بازدید نظارتی از رستوران ها و مراکز پذیرایی و بین راهی صورت گرفته است.

خاکسار افزود: در خلال این بازرسی ها ۱۵ فقره تذکر شفاهی به هفت مرکز اقامتی، ۲ دفتر خدمات مسافرتی و ۶ مرکز پذیرایی ارائه شد و همچنین یک مرکز اقامتی و چهار مرکز پذیرایی اخطار کتبی گرفتند.

وی ادامه داد: در نتیجه این بازدیدها چهار مرکز اقامتی، سه دفتر خدمات مسافرتی و سه مرکز پذیرایی به لحاظ حسن عملکرد تشویق شده اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: تعداد اقامتگاه های بوم گردی استان در دوران دولت سیزدهم ۳۵ درصد رشد پیدا کرده است.

معصوم علیزاده افزود: در حال حاضر ۲۷ اقامتگاه بوم گردی در استان همدان در حال بهره برداری هستند که هفت مورد از آنها طی ۲ سال اخیر مورد افتتاح قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همدان از سرمایه گذاری در حوزه بوم گردی ها استقبال و حمایت می کند، اظهار کرد: توجه به این مهم موجب رونق گردشگری، اشتغال آفرینی،پیشگیری از مهاجرت بی رویه به شهرها و تقویت معیشت روستاییان را با خود به همراه دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان همچنین از رشد ۲۱ درصدی تعداد دفاتر خدمات مسافرتی استان طی ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد دفاتر خدمات مسافرتی به عنوان اولین مکان ارائه خدمات گردشگری از ۵۳ مورد به ۶۴ مورد افزایش یافته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن