Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری افتتاح نزدیک به 3 هزار کارگاه صنایع دستی در همدان

افتتاح نزدیک به 3 هزار کارگاه صنایع دستی در همدان

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته گفت: نزدیک به ۳ هزار کارگاه در سطح استان افتتاح شده، که ۴۰۰ مورد در ملایر بوده است.

به گزارش "همدان نیوز"، محسن معصوم‌علیزاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به روز جهانی ملایر افزود: یکی از مهمترین تأثیرات جهانی شدن یک شهر می‌توان به توسعه اقتصادی در آن شهر اشاره کرد که در جای خود اهمیت فراوانی دارد و همه تلاش ما بر این است که این مسئله را گسترش دهیم تا بتوانیم به بالاترین درجه توسعه اقتصادی ممکن برسیم.

وی با بیان اینکه تنها و مهم‌ترین‌ هدف ما بر این است که کمکی به گسترش و رشد صنایع دستی در همدان کرده باشیم، بیان کرد: تمام تلاش ما این است که به‌ هدف نهایی خودمان که رسیدن به توسعه گردشگری و صنایع دستی هست برسیم و زمینه را برای کسانی که هنردوست هستند و کارشان نیز همین است فراهم شود و بتوانند به آرزوی خودشان برسند.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان همدان در ادامه با بیان اینکه زمینه گسترش صنایع در شهرهای مختلفی فراهم است و ما داریم از این ظرفیت به بهترین نحو أحسن استفاده می‌کنیم افزود: هر ساله جشنواره صنایع دستی در یک شهر برگزار می شود، به طور مثال در سال گذشته در نهاوند برگزار شد و امسال قصد برگزاری این جشن را در همدان داریم.

معصوم‌علیزاده با اشاره به تشکیل انجمن صنایع دستی استان تصریح کرد: با تشکیل این انجمن توانستیم اشتغال‌زایی عظیمی در سطح استان انجام دهیم و توانستیم کسانی که هنردوست بودند، ولی شرایط مالی خوبی نداشتند را صاحب شغل کنیم که این مسئله نیز به توسعه اقتصادی استان کمک فراوانی کرد. تمام تلاش ما بر این بود که بتوانیم جهادی عمل کنیم، در سال گذشته نزدیک به 3 هزار کارگاه در سطح استان افتتاح شد که 400کارگاه در ملایر احداث شد.

وی با بیان اینکه تمام اقدامات بسیج به صورت بلند مدت در خدمت کارآفرینان قرار گرفته است بیان کرد: خدماتی که صورت گرفته به صورت قرض‌الحسنه است که این کمک‌ها در زمینه بازاریابی صورت می‌گیرد به این گونه که کسانی که در منازل خودشان به صورت موقت کارگاه داشتند در حال حاظر شغل دائم دارند و از یک درآمد خوبی برخوردار هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن