Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری شهرهای مکمل سفر در تعطیلات نوروز معرفی می‌شوند

شهرهای مکمل سفر در تعطیلات نوروز معرفی می‌شوند

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و‌ گردشگری با بیان اینکه برای نوروز بهره‌مندی از شهرهای مکمل در ستادهای سفر در دستور کار قرار گرفته است گفت: مقاصدی که در نوروز سال‌های گذشته مقصد سفر نبودند معرفی می‌شوند تا سال ۱۴۰۳ بتوانند گردشگر جذب کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، سیدمصطفی فاطمی صبح امروز در حاشیه نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران گردشگری شهرداری‌های کلان شهرهای کشور در مرکز همایش‌های قرآنی همدان اظهار کرد: در این نشست محورهای منطقه‌ای و مباحث گردشگری شهری در ایستگاه تخصصی گردشگری شهری مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه گردشگری در شهرداری‌ها آغاز شده است گفت: می‌توان با هم‌افزایی و ارتباط شهرداری‌ها با سازمان میراث فرهنگی محورها و مسیرهای جدید گردشگری را در مقاصد گردشگری کشور داشت.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه دستورالعمل ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۳ ابلاغ و نخستین نشست‌های ستادهای هماهنگی خدمات سفر در اکثر مراکز استان‌های کشور تشکیل شده است عنوان کرد: ایام نوروز بهره‌مندی از شهرهای مکمل در ستادهای سفر در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: به دنبال این هستیم شهرهایی که می‌توانند در مسیرهای گردشگری به عنوان شهرهای مکمل در اسکان و استفاده از جاذبه‌های گردشگری مطرح باشند را معرفی کنیم به گونه‌ای که هموطنان ما برای حضور در شهرهای مکمل سفر برنامه‌ریزی کنند.

فاطمی با تاکید به اینکه دستورالعمل اجرایی به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده و تقریبا تمام دستگاه‌ها آمادگی را برای ورود به نوروز ۱۴۰۳ پیدا کردند افزود: تغییرات آب و هوایی امسال شاید محورها و مسیرهای گردشگری ما را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه مقاصدی که در نوروز سال‌های گذشته مقصد سفر نبودند امسال معرفی می‌شوند تا بتوانند جذب گردشگر داشته باشند خاطرنشان کرد: نوروز امسال نیز قرار است مانند سال گذشته با ماه مبارک رمضان پیش رود که آئین افطار هم به عنوان میراث جهانی در فهرست آثار ناملموس یونسکو قرار گرفت.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و‌ گردشگری با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای را هم برای آیین‌های افطار در کشور و در شهرهای مختلف خواهیم داشت که جزو برنامه‌های خاصی امسال است گفت: یکی از موضوعات جدی ما محورهای منطقه‌ای در حوزه گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه محورهای غرب، شرق، خلیج فارس و کاسپین از محورهای اصلی گردشگری محسوب می‌شوند افزود: محور غرب در سال‌های اخیر توانسته است در بین فعالان گردشگری جای خود را باز کند و برخی از تورهایی که در این محور بسته شده بین شهری است و شهرهای مختلفی در این مسیر قرار گرفتند.

فاطمی با بیان اینکه سعی می‌کنیم گردشگرانی که به ایران می‌آیند با واقعیت‌های کشور آشنا شوند گفت: ما هر آنچه گردشگران می‌توانند ببینند و بازگو کنند را به آنها نشان می‌دهیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن