Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری مقدمات ثبت جهانی هگمتانه فراهم شده است

مقدمات ثبت جهانی هگمتانه فراهم شده است

استاندار همدان گفت: مقدمات ثبت جهانی هگمتانه در یونسکو با پیگیری های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فراهم شده است و در اولین جلسه سال آینده این مهم اتفاق می افتد.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا قاسمی فرزاد روز یکشنبه در دیدار با رییس بنیاد ایران شناسی کشور اظهار کرد: همدان اولین تمدن شهری است که بنا نهاده شد و این شهر یکی از تمدن های اصیل و پیوسته جهان به شمار می رود.

وی افزود: رهبری فرزانه انقلاب توصیف شایسته ای درباره همدان داشتند و فرمودند «همدان شهری است که از زمان بنیانگذاری تاکنون زندگی در آن جریان داشته است» در حالیکه برخی شهرها به مرور زمان خالی از سکنه شدند.

قاسمی فرزاد افزود: نهاد سرشت ایرانی پاک بود و اسلام و تشیع در این نهاد رشد کرد و رهبری فرزانه انقلاب در دیدار با مجریان دومین کنگره ملی شهدای همدان درباره تاریخ و تمدن با وجود مطرح شدن مسایلی پیرامون ارجحیت ایرانیت یا اسلامیت فرمودند: مسلمانی ایرانی حائز اهمیت است.

وی گفت: هویدا کردن صبغه و تاریخ این استان با وجود صبغه تاریخی و منحصر به فرد همدان از کارهایی صورت گرفته است که با توجه به آثار به جا مانده از تاریخ استان همدان این آثار بی نظیر و کم نظیر هستند.

وی اظهارکرد: با استقرار مجموعه بنیاد ایران شناسی در همدان امیدواریم بتوان یک انسجام بخشی برای معرفی جای جای استان با رویکرد علمی فراهم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز گفت: رهبر فرزانه انقلاب دغدغه زیادی نسبت به ادبیات، زبان، پرچم و کشور دارند که این پشتوانه بزرگی برای بنیاد ایران شناسی است.

حسن رضانیا افزود: استان همدان با این پیشینه و تاریخ تمدنی کم نظیر می تواند میزبانی شایسته برای برنامه های ملی با رویکرد فرهنگی و اجتماعی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: بنیاد بوعلی از سال ها پیش فعالیت خود را آغاز کرد و همه ساله هفته اول شهریور با نزدیک شدن به روز تولد بوعلی سینا اتفاقات خوبی در این حوزه رقم می خورد.

مسعود ویژه یادآوری کرد: راه اندازی بنیاد سید جمال الدین اسدآبادی نیز ۱۳ سال پیش به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید ولی عملی نشد اما هم اینک در مرحله کارهای ثبت رسمی آن هستیم.

وی افزود: دفتر انجمن مفاخر استان همدان سال گذشته تاسیس و همچنین امسال «روز همدان» در تقویم رسمی کشور ثبت شد که شورای انقلاب فرهنگی این روز را تایید و ابلاغ کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن