Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری افتتاح سایت موزه همدان در سفر هیات دولت

افتتاح سایت موزه همدان در سفر هیات دولت

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان همدان درباره زمان افتتاح رسمی سایت موزه میدان مرکزی شهر همدان گفت: افتتاح رسمی سایت موزه همزمان با سفر هیات دولت به همدان خواهد بود.

به گزارش "همدان نیوز"، مجید جهانگیریان با اشاره به اینکه موزه به صورت مشارکتی بین میراث فرهنگی و شهرداری است، افزود: به همین دلیل تعهداتی بر عهده هر دو طرف است که اقدامات و انتقال اشیا پس از تایید و مشخص شدن زمان سفر هیات دولت به همدان به موزه منتقل و چینش انجام خواهد شد.   

وی در رابطه با اشیایی که قرار است در موزه نمایش داده شود نیز بیان کرد: در مرحله اول اشیایی که در منطقه کشف شده یا مرتبط با بازار همدان است در موزه به نمایش در می‌آید، علاوه بر این آثاری که در بافت تاریخی مثل کوچه جراح‌ها پیدا شده را هم می‌توانیم در این مکان به نمایش بگذاریم.

جهانگیریان با بیان اینکه مجوز انتقال آثار هنوز نیامده است، تصریح کرد: نمایش آثار در سایت موزه بر اساس یافته‌های باستان‌شناسی و کاوش‌های سال‌های ۹۶ و ۹۷ است و بسترسازی چینش بر اساس این یافته‌ها انجام می‌شود بنابراین اشیایی که با این مکان مرتبط نباشد را نمی‌توانیم نمایش دهیم.

وی اظهار کرد: در سال‌های ۹۶ و ۹۷ حدود ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت یافته‌های باستان‌شناسی از میدان امام هزینه شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن