Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری جمعه‌بازار صنایع‌دستی در همدان برپا می‌شود

جمعه‌بازار صنایع‌دستی در همدان برپا می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان  از حمایت ویژه تولیدکننگان به دلیل خسارات وارد شده به بخش صنایع دستی به منظور ورود بیماری کرونا به کشور خبرداد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علی مالمیر در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با جبران خسارات وارد شده به بازار صنایع دستی بیان کرد: بیشترین آسیب این بخش از عدم فروش و فقدان مشتری بوده تا نبود تولید، لذا اداره میراث فرهنگی استان همدان برنامه هایی برای احیا و رونق دوباره این صنعت دارد.
وی در توضیح برنامه‌های حمایتی، ادامه داد: نمایشگاه های فصلی و موسمی را افزایش خواهیم داد، همچنین در محل باغ نظری جمعه بازار های دائمی برای ارائه محصولات تولیدکنندگان به علاقمندان برگزار خواهد شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اظهار کرد: همدان به عنوان شهر جهانی سفال و منبت به ثبت رسیده است، که این موضوع نوعی برند سازی شهری است؛ اما در حوزه برند سازی بنگاه‌های متنوع می‌توانند خودشان محصولاتشان را شناسنامه دار و برند کنند.
علی مالمیر در رابطه با بحث بسته بندی نیز بیان کرد: چون بسته بندی های لوکس باعث افزایش قیمت محصولات می‌شود، مشتری خرید محصولات فله را ترجیح می‌دهد.
وی درباره استاندارد سازی این محصولات نیز گفت: در حوزه سفال لعاب بدون سرب استفاده شده، اما باید این تولیدات گسترش پیدا کنند.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در رابطه با آتش سوزی اخیر مقبره استرمردخای اظهار داشت: انجمن کلیمیان ایران و مالک خاص آن بنا متولی آنجا هستند هرچند که ما نیز درحال بررسی و جبران خساراتی که زیاد هم نبوده هستیم.
مالمیر در ارتباط با الوند و اتفاقات اخیر نیز افزود: جاده کشی خارج از منطقه نمونه و دهکده گنجنامه است که از حدود وظایف میراث نیست، اما چون ثبت ملی شده ماهم بررسی می‌کنی اما این جاده از قدیم بوده است که برای حمل و نقل گروه امداد و نجات ضروری است.
وی در رابطه با کاوش های هگمتانه هم بیان کرد: ۲۲ فصل کاووش با سرپرستی دکتر ملک زاده صورت گرفته اما هنوز راز های زیادی باقیست.نتایج کاوش های دکتر صراف که در ۱۱ فصل صورت گرفته در حال آماده سازی برای انتشار است؛ هگمتانه تنها به یک دوره خاص نیست، سایت پیچیده ای بوده که ثبت ملی شدن مشروط به شناخت هویت درست این سایت است.
مالمیر گفت: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا حدود ۲۴۰ میلیارد تومان خسارت به تاسیسیات گردشگری وارد شده، که برنامه میراث فرهنگی برای جبران این خسارات اجرای تور های فم تور و برگزاری هفته فرهنگی در بازار مقصد، تهران اجرا خواهد شد./ همدان‌آنلاین

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن