Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری ورود بیش از 298 هزار گردشگر به همدان در تعطیلات عید فطر امسال

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان خبر داد:
ورود بیش از 298 هزار گردشگر به همدان در تعطیلات عید فطر امسال

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از ورود 298 هزار گردشگر به همدان در تعطیلات عید فطر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، علی مالمیر در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود گردشگران به استان در ایام تعطیلات عید فطر، اظهار داشت: تابستان فصل گردشگری داخلی همدان است که همواره از گردشگران میزبانی می کند.

وی با بیان اینکه حضور فراوان گردشگران در مدتی محدود، مشکلاتی را ایجاد می کند، گفت: به هیچ عنوان استان نمی تواند برای چند روز خاص، زیرساخت ایجاد کند و این اقدام هیچ گونه توجیه اقتصادی ندارد اما باید زیرساخت مناسب برای حضور گردشگران در استان فراهم باشد.

علی مالمیر با اشاره به حضور گسترده مسافران در استان و تکمیل ظرفیت های اقامتی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه شکایت خاصی مبنی بر ایجاد مشکلی در این مدت ارائه نشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه امسال با همراهی و همدلی بین دستگاه ها ستادی مشترک در همدان ایجاد شد، گفت: امید می رود که این ستاد در نوروز سال آینده نیز در مجتمع عین القضات شهر همدان  ایجاد شود.

وی با تأکید بر کیفیت آمار ورود گردشگران به استان نسبت به کمیت آن یادآور شد: در مواردی برخی اماکن گردشگری آمار ورود گردشگران را کمتر از آمار واقعی اعلام می کنند.

ورود 298 هزار گردشگر به همدان در تعطیلات عید فطر

مالمیر تعداد خودروهای شخصی ورودی به استان 298 هزار و 414 خودرو عنوان کرد و افزود: این آمار رشد 14 درصدی را نسبت به تعطیلات عید فطر سال گذشته را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه 504 هزار و 329 نفر از اماکن گردشگری بازدید کردند، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش یافته است.

مالمیر به اقامت291 هزار و 114 نفر در این ایام در استان همدان اشاره کرد و افزود: آمار اقامت مسافران در استان نسبت به پارسال با 12 درصد رشد روبه رو است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن