Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی رسیدگی به تخلف ۴۵۴ راننده و ۲۰۵ شرکت حمل و نقل در همدان

رسیدگی به تخلف ۴۵۴ راننده و ۲۰۵ شرکت حمل و نقل در همدان

معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان گفت: تخلف ۴۵۴ راننده و ۲۰۵ شرکت حمل و نقل سال گذشته در کمیسیون های رسیدگی به تخلفات ماده ۱۱ و ۱۲ توسط تیم سه نفره شامل مدیرکل راهداری، دایره حقوقی و مسئول انجمن صنفی بررسی شد.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد سرگزی بیان کرد: میزان شکایت های ثبت شده در سامانه ۱۴۱ از رانندگان در سال گذشته افزایشی بوده است اما بیشتر شکایات واهی و بدون مستندات برای طرح در کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ است.

وی اضافه کرد: پس از طرح شکایت توسط شهروندان، موضع در اداره اختصاصی حمل کالا، ترانزیت و مسافر مورد رسیدگی قرار می گیرد و شاکی حداکثر باید ظرف مدت ۷۲ ساعت مستندات خود را به این اداره کل ارائه دهند برای نمونه یک مسافر شاکی از راننده باید در گام نخست بلیت این سفر را به عنوان مدرک تسلیم کند تا مسافرت او توسط این وسیله نقلیه محرز شود.

معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان گفت: سپس از راننده یا شرکت صنفی دعوت به عمل آمده و تفهیم اتهام می شود و شاکی نیز برای دفاع از خود می تواند در جلسه کمیسیون رسیدگی به تخلفات حضور یابد.

سرگزی تاکید کرد: در صورت اعتراض راننده یا شرکت صنفی به رای صادره توسط این کمیته سه نفره در مدت زمان ۲۰ روز تعیین شده، پرونده مجدد توسط قاضی دادگستری رسیدگی شده و رای قاضی در صورت تشدید مجازات، ارائه تخفیف و برائت، قطعی و لازم الاجرا است.

وی ادامه داد: عمده مسائل و مواردی که ممکن است مسافری بخواهد در مورد آن نظر، انتقاد، پیشنهاد و شکایتی را به ثبت برساند مربوط به توقف‌های طولانی غیرمجاز یا لزوم توقف مناسب برای ادای فرایض دینی است که البته این توقف‌ها بیشتر مواقع به صورت منظم انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان گفت: این اداره کل در راستای صیانت از حقوق شهروندان، تکریم مسافر و ارتقای ایمنی آماده دریافت شکایت، انتقاد، پیشنهاد و نظر مسافران است.

سرگزی افزود: این اداره کل برچسب‌هایی با عنوان سامانه نظارت بر عملکرد راننده و ناوگان و پلاک انتظامی خودرو را چاپ و ۲ نسخه از آن را در اختیار تمامی شرکت‌ ها و ناوگان مسافری قرار داده است، همچنین به شهرستان ها ابلاغ شده است که این برچسب‌ها را به صورت رایگان چاپ و در اختیار شرکت ها و ناوگان خود قرار دهند.

وی افزود: در این برچسب‌ها چهار راه ارتباطی مسافران و ارائه نظرات خود به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اطلاع رسانی شده علاوه بر این مسافران می‌توانند مشکلات جاده‌ای پیش آمده در مسیر را از طریق راه‌های ارتباطی به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان منعکس کنند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان بیان کرد: سامانه و تلفن گویای ۱۴۱ آماده ثبت نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات مسافران است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن