Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی افراد بالای ۱۸سال داری پرونده سلامت می‌شوند

افراد بالای ۱۸سال داری پرونده سلامت می‌شوند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان درگزین گفت: در پویش ملی سلامت افراد بالای ۱۸ سال با غربالگری دیابت و فشارخون بالا دارای پرونده سلامت می‌شوند و در صورت تشخیص بیماری تحت کنترل و درمان قرار می‌گیرند.

به گزارش "همدان نیوز"، دکتر فرشته ستایش‌فرجی یادآور شد: امروزه مصرف غذاهای آماده، پرکالری و دارای نمک زیاد در میان افراد به ویژه کودکان و جوانان افزایش یافته در حالی که با در پیش گرفتن شیوه‌های سالم در زندگی می‌توان از بروز دیابت به میزان بسیاری پیشگیری کرد.

وی از آمادگی کادر سلامت اعم از مراقبین سلامت و بهورزان در تمامی خانه‌های بهداشت برای اجرای هر چه بهتر پویش ملی سلامت در شهرهای قروه، کرفس و شاهنجرین و همه روستاهای این شهرستان ‌خبر داد و گفت: ۷۰ درصد جمعیت شهرستان در این پویش تحت پوشش قرار می‌گیرند که اطلاع‌رسانی در این امر بسیار مؤثر خواهد بود.

ستایش‌فرجی با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین عوامل بیماری‌های غیرواگیر فشارخون و دیابت هستند، تصریح کرد: این بیماری‌ها را می‌توان با آگاهی، تشخیص، درمان و پیگیری فعال که برنامه سلامت خانواده آن را دنبال می کند، به طور کامل کنترل کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان درگزین تأکید کرد: شبکه بهداشت باید پیشگیری‌محور باشد نه درمان‌محور و ضروریست مدارس، ادارات و سازمان‌های مختلف در حوزه سلامت وارد شوند و عوامل مؤثر در ارتقاء آن شناسایی شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن