Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی بیش از ۴۸ هزار ماموریت توسط اورژانس همدان انجام شد

بیش از ۴۸ هزار ماموریت توسط اورژانس همدان انجام شد

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه استان همدان گفت: ۴۸ هزار و ۳۰۴ ماموریت از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ۱۴۰۲ در این استان توسط عوامل فوریت های پزشکی انجام شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدرضا شکوهی بیان کرد: این ماموریت ها شامل پنج هزار و ۲۶۶ مورد حوادث مرتبط با حمل و نقل(تصادفی)، ۱۳ هزار و ۹۷۰ حوادث غیر مرتبط با حمل و نقل (غیرتصادفی) و ۲۹ هزار و ۶۸ مورد انتقال بیماری بوده است.

وی اضافه کرد: حوادث مرتبط با حمل و نقل شامل تصادفات درون و برون شهری است که در هفت ماهه سال جاری به ۱۰ هزار و ۵۹۴ مصدوم ترافیکی امداد رسانی صورت گرفت که به ۲۹۳ مجروح در محل حادثه درمان و مابقی به مراکز درمانی برای دریافت خدمات پزشکی اعزام شدند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه استان همدان با بیان اینکه ۱۶۶ مصدوم تصادفات جاده ای پیش از رسیدن آمبولانس سر صحنه تصادف جان باختند اظهار کرد: هشت نفر از مصدومان نیز حین انتقال با آمبولانس احیا شدند.

وی ادامه داد: در عین حال ۱۱۷ مورد رها سازی مصدوم توسط تکنسین های اورژانس و هشت هزار و ۱۳ مورد از سوی سایر سازمان ها صورت گرفته است.

شکوهی با بیان اینکه حوادث غیرمرتبط با حمل و نقل شامل مسمومیت ها، غرق شدگی، سقوط و حوادث کار می شود افزود: تیم های اورژانس این استان به مصدومان ۱۱ مورد غرق شدگی، ۶۲ مسموم ناشی از استنشاق مونوکسید کربن، یک هزار و ۴۸۲ مورد سایر مسمومیت ها، هفت مورد سرما زدگی، ۹ مورد گرما زدگی، ۲ هزار و ۱۲۰ مورد تروما(غیر تصادفی) و ۷۶۱ مورد سایر حوادث امداد رسانی کردند.

بیش از ۴۸ هزار ماموریت توسط اورژانس همدان انجام شد

وی در حوزه خدمات رسانی به بیماران توضیح داد: امداد رسانی به یک هزار و ۹۱۵ بیمار قلبی، یک هزار و ۳۰۳ بیمار تنفسی، ۹۲ مورد اورژانس زنان و ۲۰ هزار و ۱۵۱ سایر بیماری ها در هفت ماهه امسال صورت گرفته است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه استان همدان اظهار کرد: در زمینه فوریت های غیر تصادفی یک هزار و ۲۲ نفر پیش از رسیدن تیم اورژانس جان باختند همچنین ۳۸ نفر عملیات احیا بر روی آنها صورت گرفت و به زندگی بازگشتند.

شکوهی بیان کرد: تیم های اورژانس در این مدت زمان به سه مادر باردار برای وضع حمل کمک کردند که مربوط به شهرستان های کبودرآهنگ، تویسرکان و فامنین می شود.

وی گفت: میانگین زمان رسیدن به بالین بیمار در حوادث ترافیکی از زمان نخست پاسخگویی کارشناس ۱۱۵ تا رسیدن به بالین بیمار ۱۴ دقیقه و از زمان حرکت آمبولانس از محل حادثه تا رسیدن به مرکز درمانی ۱۸ دقیقه است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه استان همدان ادامه داد: ۱۸۴ هزار و ۷۰۷ تماس با مرکز فوریت های اورژانس از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه برقرار شده است که ۳۹ هزار و ۸۹۱ مورد عملیاتی بوده و منجر به اعزام آمبولانس شده است.

شکوهی با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار مورد از تماس ها مزاحمت تلفنی بوده است اضافه کرد: ۹ هزار و ۸۴۲ مورد برای دریافت مشاوره و ۱۱۵ هزار و ۲۶۲ مورد برای سایر موارد بوده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن