Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی علوم پزشکی همدان بعد از 15 سال بیمارستان بهشتی را به بهزیستی برگرداند

علوم پزشکی همدان بعد از 15 سال بیمارستان بهشتی را به بهزیستی برگرداند

مدیر حقوقی اداره بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ملکیت بیمارستان بهشتی متعلق به سازمان بهزیستی است که ۱۵ سال پیش طی تفاهمنامه‌ای برای دو سال به دانشگاه علوم پزشکی اجاره داده شد گفت: متأسفانه دانشگاه به تعهدات خود در قبال بهزیستی عمل نکرده و عدم تحویل بیمارستان بهشتی به ضرر انجمن ضایعات نخاعی تمام شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، احمدرضا قبادی با بیان اینکه ملکیت بیمارستان بهشتی متعلق به سازمان بهزیستی است اظهار کرد: تقریبا ۱۵ سال پیش به خاطر اینکه ساختمان بیمارستان اکباتان در خیابان طالقانی فرسوده شده بود و دانشگاه علوم پزشکی قصد تخریب و بازسازی آن را داشت، در قالب تفاهمنامه‌ای بیمارستان بهشتی به دانشگاه علوم پزشکی اجاره داده شد.

وی با بیان اینکه در این تفاهمنامه توافق شد ساختمان بیمارستان بهشتی دو سال به صورت اجاره در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد تا بعد از تکمیل بیمارستان اکباتان این بیمارستان به بهزیستی تحویل داده شود عنوان کرد: متاسفانه با توجه به طولانی شدن ساخت پروژه بیمارستان اکباتان که قریب به ۱۴ سال به طول انجامید، دانشگاه علوم پزشکی نتوانست به تعهدات خود در واگذاری بیمارستان عمل کند.

مدیر حقوقی اداره بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی در قبال اجاره‌بها تعهد کرد نسبت به ارائه خدمات رایگان به بیماران زیر پوشش بهزیستی اقدام کند گفت:‌ این تعهدات از سوی دانشگاه هر سال کمتر شده و چند وقتی هم هست که دیگر به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

وی افزود: چند بار مذاکره و مجادله بین بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته اما به دلایل مختلف از جمله اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشکل کمبود تخت بیمار دارد و احیانا اگر بیمارستان را به بهزیستی تحویل دهند با بحران مواجه می‌شود، نتیجه‌ای حاصل نشده است.

قبادی با بیان اینکه ضریب اشغال تخت بیمارستان‌های استان ۷۰ درصد است و معتقدم به طور میانگین ۳۰ درصد از ظرفیت بیمارستان‌ها خالی از بیمار است خاطرنشان کرد: بعد از ۱۴ سال بیمارستان اکباتان تکمیل شده و به جای اینکه علوم پزشکی، بیمارستان بهشتی را تخلیه و به اکباتان انتقال دهد، از چند بیمارستان از جمله بعثت یک یا چند بخش خالی می‌کند تا بیمارستان اکباتان را پر کند که به بهانه مشکل تخت از تحویل بیمارستان خودداری کنند.

وی با تاکید به اینکه این موضوع سالهاست به یک دغدغه جدی تبدیل شده تا اینکه یک ماه پیش از سوی معاول اول رئیس جمهور پیگیری شد خاطرنشان کرد: ایشان به همدان آمدند تا اختلاف بین دو دستگاه را رسیدگی کنند که طی آن تفاهمنامه‌ای به تصویب رسید مبنی بر اینکه بیمارستان پنج سال به صورت اجاره‌بها بار دیگر در اختیار دانشگاه بماند ضمن اینکه ملکیت آن کاملا اثبات شده و متعلق به بهزیستی است.

وی گفت: به دلیل اطلاعات غلطی که دانشگاه علوم پزشکی به مسئولان کشوری و استانی نسبت به کمبود فضای بیمارستانی برای پذیرش بیماران داده است، مجدد موافقت شد بیمارستان پنج سال به صورت استیجاری و به قیمت اجاره‌بها بیمارستان همچنان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بماند.

قبادی تصریح کرد: قرار است اجاره از طریق تهاتر در ازای ساختمان، زمین یا املاک و مستغلات به بهزیستی داده شود که البته گذشت زمان ثابت می‌کند که دانشگاه علوم پزشکی چقدر به قول و قرار خود پایبند خواهد بود.

وی با بیان اینکه موضوع اصلی ما تردیدی است که نسبت به پایبندی دانشگاه علوم پزشکی بر پرداخت اجاره‌بها داریم کما اینکه طی چند سال گذشته به کوچکترین تعهد خود پایبند نبودند گفت: نگرانی سازمان این است که پنج سال مجدد واگذاری بیمارستان تمدید شود اما علوم پزشکی به بهانه طولانی شدن روند پروژه بیمارستان یک‌هزار تختخوابی به تعهد خود عمل نکند درست مانند بیمارستان اکباتان.

مدیر حقوقی اداره بهزیستی استان همدان با تأکید بر اینکه عدم تحویل بیمارستان بهشتی به ضرر انجمن ضایعات نخاعی تمام شده است افزود: این انجمن قبلا بخشی در بیمارستان بهشتی برای دریافت خدمات مراقبتی و بهداشتی و توانبخشی داشت اما متاسفانه چند سال است که آن بخش نیز تعطیل شده و عملا خدمتی دریافت نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: مددجویان ما در انجمن ضایعه نخاعی استان به ما مراجعه می‌کنند که چرا مسئولان بهزیستی نسبت به حقوق مددجویان خود بی‌تفاوت است و پیگیری نمی‌کند که متاسفانه ما هم جواب قانع‌کننده‌ای نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: سه باب ویلا متعلق به مجتمع فرهنگی آموزشی بهزیستی در مجاورت بیمارستان بهشتی قرار دارد که در بحبوحه کرونا در اختیار پزشکان و پرستاران قرار گرفت و قرار شد دو ماهه تحویل دهند اما بعد از سه سال هنوز تحویل داده نشده است.

مدیر حقوقی اداره بهزیستی استان همدان گفت: صورتجلسه‌ای که اخیرا معاون اول رئیس جمهور تنظیم کرد، این بود که فرصت سه ماهه به آنها داده شد تا نهایت دو هفته دیگر این سوئیت‌ها تحویل سازمان بهزیستی شود اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی قبلا هتل بود و معروف به «هتل بابا» که در مجاورت هتل به صورت «وی‌ آی‌ پی» هشت سوئیت یا اقامتگاه برای پذیرش مهمانان خاص و سفارشی ساخته شده است گفت: این ویلاها از جنس چوب و هر کدام تقریبا ۲۰۰ متر زیربنا دارند و قابل سکونت هستند که ایام کرونا با افتخار در راستای همکاری برای مدیریت بحران سه ویلا برای کادر درمان دانشگاه اختصاص یافت تا در صورت نیاز در مجاورت بیمارستان استراحت کنند.

قبادی خاطرنشان کرد:‌ این ویلا قبلا مخصوص پذیرش مددجویان بهزیستی نظیر ایتام، زنان سرپرست خانوار، سالمندان و معلولین بود و گاهی هم برای همکاران بهزیستی که بعد از کرونا به این مجموعه برنگشت که این موارد به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن