Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پذیرش معتادان در مراکز ماده ۱۶ متوقف شد

پذیرش معتادان در مراکز ماده ۱۶ متوقف شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن چهار شهرستان این استان در وضعیت قرمز، به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در این شهرستان‌ها مراکز ترک اعتیاد پذیرش جدید را متوقف کردند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، یزدان آزرمی اظهار داشت: مراکز ماده ۱۵ که به تازگی و از ابتدای تیر امسال فعالیت خود را آغاز کرده بودند به دنبال قرار گرفتن چهار شهرستان همدان، نهاوند، تویسرکان و ملایر در وضعیت قرمز کرونایی محدودیت هایی برای فعالیت این مراکز پیش بینی شد.
وی اضافه کرد: طبق شیوه نامه های بهداشتی مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ تا زمان عادی شدن شرایط اجازه پذیرش افراد جدید را ندارند بنابراین پذیرش افراد از روز گذشته متوقف شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان افزود: ۴۴ مرکز ماده ۱۵ ترک اعتیاد در استان همدان فعال هستند که سه مرکز  از این تعداد مربوط به بانوان است.
آزرمی درباره نحوه فعالیت مراکز ماده ۱۶ در وضعیت قرمز کرونایی توضیح داد: به دنبال شیوع کرونا ابتدا برای مدتی فعالیت مراکز ماده ۱۶ تعطیل شد و در این زمان بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت امکانات و خدماتی برای مبتلا نشدن معتادان و جلوگیری از ورود افراد مبتلا به این مراکز پیش بینی شد.
وی اضافه کرد: هم اینک شرایط بهداشتی تدوین شده برای مراکز ماده ۱۶ به گونه ای است که حتی در وضعیت قرمز کرونایی نیز می توان معتادان متجاهر جدید پذیرش کرد.
آرزمی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ معتاد متجاهر در مرکز ماده ۱۶ همدان نگهداری می شود و با توجه به اقدام های مقابله ای صورت گرفته سعی بر پیشگیری از حضور معتادان تابلو و متجاهر در سطح شهر است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن