Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی مردم تخلفات صاحبان مشاغل را به سامانه 190 گزارش دهند

مردم تخلفات صاحبان مشاغل را به سامانه 190 گزارش دهند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان به مردم در مورد خرید و ترددهای غیر ضرور در خیابان‌ها هشدار داد.

به گزارش "همدان نیوز"، دکتر منوچهر کرمی به مردم در مورد خرید و ترددهای غیر ضرور در خیابان‌ها هشدار داد.

وی گفت: اگر وضعیت فعلی مبنی بر شلوغی بازار همچنان ادامه یابد قطعا موج دوم اپیدمی شکل خواهد گرفت.

دکتر کرمی افزود: نکات مهمی در فاصله‌گذاری اجتماعی مد نظر است در ابتدا تمام واحدهای صنفی، صاحبان مشاغل و کسبه باید وارد سایت salamat.gov.ir شده و کد مربوط به فعالیت خود را اخذ نمایند و همزمان با این موضوع، پروتکل‌های خاص مربوط به صنف خود را مطالعه نموده چرا که برای ادامه فعالیت رعایت بند بند این پروتکل ها الزامی است.

وی متذکر شد در صورت عدم رعایت این مهم توسط کلیه واحدهای صنفی، صاحبان مشاغل و کسبه و ارائه خدمات خارج از پروتکل های بهداشتی، در بازرسی‌های مشترکی که با دیگر سازمان ها خواهیم داشت با متخلفان بهداشتی برخورد جدی خواهیم کرد.

رئیس مرکز بهداشت استان افزود: علاوه بر بازرسی ها، طرحی با عنوان "طرح همیار بازرسان بهداشت" با کمک فرمانداری ها در دست اجرا داریم که این مهم به بازرسی ها قوت بیشتری خواهد بخشید.

وی تصریح کرد: هیچ دستورالعملی نمی‌تواند جایگزین رعایت نکات بهداشتی توسط مردم شود در واقع مردم ما بازرسان بهداشتی هستند و با شماره تلفن 190 می توانند هر نوع مغایرت عملکرد کلیه واحدهای صنفی، صاحبان مشاغل و کسبه با پروتکل های بهداشتی را گزارش کنند.

دکتر کرمی همچنان تاکید بر به تعویق انداختن خریدها، ترددهای غیرضروری و روش در خانه ماندن و استفاده از خریدهای اینترنتی، خریدهای تلفنی و استفاده از پیک رایگان داشت از سوی دیگر حائل گذاری بین مشتریان، جلوگیری از تشکیل صف، نشان گذاشتن درب مغازه ها، پوشیدن دستکش و ماسک، استفاده از دستورالعمل ها برای ارائه هر نوع خدمت، اجتناب از بکارگیری کارکنان دارای هر نوع علائم تنفسی، تبلیغ ارائه خدمات اینترنتی را از وظایف اصلی کلیه واحدهای صنفی، صاحبان مشاغل و کسبه عنوان کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن