Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی برای تشخیص سرطان؛ میانسالان همدانی غربالگری می شوند

برای تشخیص سرطان؛ میانسالان همدانی غربالگری می شوند

معاون فنی مرکز بهداشت استان همدان از غربالگری سرطان برای میانسالان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتر علی عطایی در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته ملی مبارزه با سرطان با بیان اینکه توجه به انواع سرطان بخصوص سرطان‎های سینه، کولورکتال و سرویکس در دستور کار است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای غربالگری سرطان برای میانسالان انجام شده است؛ زیرا آگاهی از سرطان در مراحل اولیه آن در بسیاری از موارد، درمان صد درصدی را به همراه دارد.

وی با قدردانی از دقت نظر مجموعه روابط عمومی دانشگاه در توجه به برنامه‌های بهداشتی گفت: رویکرد کنترل و پیشگیری در بیماری‎های غیرواگیر، مورد توجه معاونت امور بهداشتی دانشگاه است و برنامه پویش ملی مبارزه با سرطان هم به این منظور از تاریخ یک تا هفتم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان همدان با اشاره به روند رو به رشد بروز بیماری‎های غیر واگیر در کشور و استان، آماری در مورد افزایش میزان سکته‌های قلبی و مغزی، سرطان‎ها و دیابت بیان کرد.

وی؛ توجه به خودمراقبتی، فرهنگ‌سازی برای تغییر شیوه‌های تغذیه‌ای و افزایش فعالیت فیزیکی افراد را ضروری دانست و افزود: نهادینه‌ کردن خودمراقبتی باعث کاهش بیماری‏ها و کاهش تعداد مراجعان به مراکز درمانی می‌شود.

سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه هم با ارائه پیشنهادهایی به منظور برگزاری مناسب برنامه‌های این هفته، فرهنگسازی در زمینه پیشگیری از سرطان و بیماری‎های غیر‌واگیر را از وظایف دانشگاه دانست و گفت: روابط عمومی دانشگاه از تمام ظرفیت خود برای تحقق اهداف استفاده می‌کند.

جعفر شاهرخی در اختیار قرار دادن فایل‎های آموزشی در خصوص سرطان را به منظور اطلاع‌رسانی در پایگاه خبری وب‌دا و اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها خواستار شد و ابراز امیدواری کرد که با برگزاری همایش‎های آموزشی در شهرستان‎ها و حضور متخصصان در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی برای اطلاع‎رسانی، گام‌های موثری در فرهنگ‌سازی و کاهش بروز بیماری‎های غیر واگیر برداشته شود.

وی در خصوص انجام تبلیغات، اطلاع‎رسانی و فضاسازی مطلوب با هدف آگاهی‌رسانی برای مقابله با بیماری‌های غیر واگیر بویژه سرطان از سوی روابط عمومی دانشگاه اعلام آمادگی کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن