Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی حمایت همه جانبه دانشگاه از انجمن‌های علمی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان مطرح کرد:
حمایت همه جانبه دانشگاه از انجمن‌های علمی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از حمایت همه‌جانبه دانشگاه از انجمن‎های علمی دانشجویی برای تحرک صنایع خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، ظهر امروز نخستین نشست منطقه‌ای انجمن‌های علمی دانشجویی منطقه غرب (زاگرس) کشور با حضور دانشگاه‎ها و دانشکده‌های همدان، ایلام، کردستان، کرمانشاه و اسدآباد برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با خیر مقدم به شرکت‎کنندگان، مهمانان و مسوولان اظهار کرد: این گردهمایی می‎تواند در ادامه مسیر و اهداف دانشگاه‎های غرب کشور موثر باشد.

سیدحبیب‎الله موسوی‎بهار‎ با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی گفت: وضعیت جهان به گونه‌ای است که توجه به اقتصاد مقاومتی و محدودیت منابع مختلف اهمیت دارد و کشورهای بی‌توجه به این مقوله برای تامین نیازهای آیندگان با مشکل مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به نگاه حرفه‎ای دانشگاهیان برای تحقق و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی افزود: وظیفه افراد، توجه به ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی است و نگاه تخصصی هر حوزه به این موضوع موجب مقاوم شدن جامعه و شکننده نبودن کشور خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی در دانشگاه علوم پزشکی باید با نگاه تخصصی به این رشته انجام شود.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود همانگونه که ما برای بهبود وضعیت سلامت جامعه تلاش می‌کنیم افرادی دیگر در حوزه‎های مختلف برای بهبود شرایط کشور در رشته‎های مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و... تلاش کنند؛ گفت: صیانت از مسائل فرهنگی وظیفه همگان است.

موسوی‎بهار گفت: با هدایت اساتید می‌توان کارهای بیشتری در حوزه دانشجویی انجام داد زیرا در دانشگاه علوم پزشکی ایده‎های بیشتری وجود دارد که می‌تواند به علم و فناوری تبدیل شود.

وی با اشاره به سابقه بیش از 20 ساله اش در رشته تخصصی خود در حوزه پزشکی، بهره‎گیری از فرصت‎ها و تبدیل و پرورش ایده‎ها برای رفع نیازمندی‎ها را راهگشای بسیاری از مشکلات دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از حمایت همه‌جانبه دانشگاه از انجمن‎های علمی دانشجویی برای تحرک صنایع خبر داد و گفت: تعامل دانشجویان با دیگر دانشجویان دانشگاه بوعلی، صنعتی و آزاد بسیار با اهمیت است تا قطار ریل‎گذاری شده علمی دانشگاه به خوبی حرکت کند. 

وی با اشاره به استقرار قطب غرب کشور از دی ماه امسال در همدان ابراز امیدواری کرد با این اتفاق، شاهد رشد علمی و درخشش هر چه بیشتر دانشگاه باشیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد دبیرخانه انجمن‎های علمی دانشگاه از حمایت‎های وزارتی برای تدوین قوانین و مقررات و راه‌اندازی انجمن‌های علمی دانشجویی قدردانی کرد.

ابراهیم جلیلی پرهیز از فعالیت‌های سلیقه‌ای و همسویی دانشگاه‎ها برای اهداف والای علمی را ضروری خواند و گفت: باید مرزهای علم را شکافته و برای توسعه علمی کشور تلاش شود.

وی با اشاره به قدمت بالای کشور در عرصه علمی گفت: بسیاری از مشکلات فعلی می‌توان جرقه‎ای در ذهن دانشجویان ایجاد کند و آنان برای رفع مساله تلاش کنند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه زمینه دانش و علم برای رشد و تعالی دانشگاه‎ها در دولت یازدهم مورد توجه بود اظهار کرد: اساتید باید با تجربیات خود را به دانشجویان منتقل کند که امید می‎رود دانشجویان انجمن‌های علمی در این زمینه پیشگام باشند.

وی اضافه کرد: اگر هر دانشجو اثری ماندگار بعد از فارغ‎التحصیلی به جای بگذارد دارای اثرات ارزشمندی در آینده دانشگاه علوم پزشکی همدان و سربلندی کشور در جهان دارد.

جلیلی تلاش برای جذب دانشجویان ضروری دانست و افزود: دانشگاه از ایجاد انجمن‎های علمی استقبال می‌کند به طوری که از سال گذشته چهار انجمن علمی در دانشگاه تشکیل شد و 6 انجمن نیز درخواست انجمن علمی کرده است.

مدیرکل فرهنگی و دبیر شورای مرکزی نظارت بر انجمن‌های علمی دانشجویی وزارت بهداشت از توجه به کانون‌های هنری و انجمن‌های علمی خبر داد.

حسام‎الدین علامه نخستین نشست منطقه‌ای انجمن‌های علمی دانشجویی منطقه غرب (زاگرس) کشور؛ علم‌آموزی، آموزش و پژوهش را از رسالت‌های دانشگاه‎ها دانست و اظهار کرد: افراد موفق باید ابعاد وجودی خود را در ابعاد مختلف تحقق ببخشند.

وی با بیان اینکه به این منظور فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در حوزه‎های مختلف از جمله استکبارستیزی و شهدا انجام می‌شود، به فعالیت‌های ادارات مختلف حوزه معاونت فرهنگی وزارت بهداشت پرداخت.

مدیرکل فرهنگی و دبیر شورای مرکزی نظارت بر انجمن‌های علمی دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه توجه به کانون‌های هنری و  انجمن‌های علمی از موارد مورد تاکید مقام عالی وزارت بود؛ گفت: مقام معظم رهبری در آخرین دیدار با دانشجویان در خصوص مرتبه‎ای بودن ایمان فرمایشاتی داشتند، زیرا افراد در مکان‎ها، زمان‎های مختلف و با فرهنگ‎های متفاوت رشد می‎کنند و باید برای همه افراد جامعه در این زمینه کار شود.

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت همگانی برای کاهش آسیب‎های اجتماعی در جامعه افزود: قطاری در حوزه فرهنگ در نظر گرفته شد که همه دانشجویان از ظرفیت‎ها بهره‎مند شوند که در این راستا کانون‌های هنری با در نظر گرفتن محدودیت‌ها در این زمینه مورد توجه قرار گرفت.

علامه با اشاره به اهمیت ایجاد فضای پرنشاط در دانشگاه‎ها افزود: دلسوزان اسلام، نظام و انقلاب باید با نگاه همه‎جانبه برای بهره‎گیری هر چه بیشتر از سرمایه‎های نظام تلاش کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون هشت مجمع تخصصی وجود دارد و به زودی به 14 مورد افزایش می‎یابد، گفت: حدود 8 هزار انجمن علمی در وزارت علوم ثبت شده که 5 هزار مورد آن فعال هستند.

مدیرکل فرهنگی و دبیر شورای مرکزی نظارت بر انجمن‌های علمی دانشجویی وزارت بهداشت یادآور شد: کمیته تحقیق و پژوهش که استادمحور است توسط وزارت بهداشت راه‎اندازی شده که برخی دانشگاه‎ها بیشتر در این حوزه وارد شدند.

وی گفت: توانمندسازی عمومی و تخصصی اعضای انجمن‎های علمی مورد توجه است که این امر شامل افزایش شایستگی‎های فردی، عمومی و اختصاصی خواهد بود.

علامه با تاکید بر اهمیت آینده‎پژوهی گفت: دانشجوی توانمند متناسب با زمانه؛ فردی است که آینده را پیش‎بینی می‌کند زیرا امروزه مباحث درون‏‌بخشی که حاصل تعامل دانش آموخته‎های رشته مختلف است، بسیار مورد توجه است.

وی کارکرد دیگر نهادهای دانشجویی را مباحث ترویجی عنوان کرد و گفت: در کشورهای پیشرفته پرداختی به نظام سلامت بسیار مورد توجه است و به فرهنگسازی و تغییر رفتارها نیز بسیار تاکید شده است که این امر نشاندهنده میزان اهمیت انجمن‎ها برای فعالیت‌های ترویجی در این حوزه است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن