Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس پیش‌بینی ۳۷۵ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه همدان و فامنین

پیش‌بینی ۳۷۵ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه همدان و فامنین

فرماندار همدان گفت: ۳۷۵ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه همدان و فامنین پیش بینی شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، مسلم مخفی بیان کرد: ۳۲۰ شعبه در شهرستان همدان و ۵۰ شعبه در شهرستان فامنین برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: هشت هزار نفر از مجریان انتخابات کار برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را در همدان بر عهده دارند همچنین علاوه بر این افراد اعضای هیات نظارت و نیروهای امنیتی و انتظامی در شعب برای برقراری نظم و امنیت انتخابات و برگزاری انتخاباتی سالم در شعب حضور دارند.

رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان همدان گفت: ستاد انتخابات این شهرستان از هشت ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت نسبت به آسیب شناسی و شناسایی مشکلات به منظور برگزاری انتخاباتی پرشور اقدام کرده است.

مخفی بیان کرد: بیشتر مشکلات در حوزه فنی، هماهنگی ها، فرایند برگزاری انتخابات، ساعت برگزاری، کاربر رایانه، منشی و امثالهم بوده و برای حل آنها تاکنون ۲ تمرین (مانور) سراسری برگزار شده است.

وی همچنین گفت: دوره های آموزشی برای مجریان انتخابات و نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای برگزار شده است تا پیش از برگزاری انتخابات تسلط کامل به فرایند انتخابات داشته باشند.

مخفی یادآور شد: حوزه انتخابیه همدان و فامنین دارای ۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی است و تاکنون صلاحیت ۱۱۱ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این این حوزه انتخابیه تایید شده است.

فرماندار همدان بیان کرد: پس از اینکه نام فرد داوطلب نمایندگی مجلس در اختیار اعضای هیات اجرایی و نظارت قرار می گیرد بی توجه به گرایش سیاس فرد، استعلام مراجع چهارگانه مدنظر قرار گرفته که برخی افراد پس دریافت نتیجه استعلام رد صلاحیت شدند.

مخفی ادامه داد: اعضای هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات را افرادی مومن و معتقد تشکیل داده و آنها در بررسی صلاحیت ها توجهی به گرایش سیاسی داوطلبان نداشتند.

وی همچنین گفت: انتخابات پیش رو از حساسیت ویژه ای برخودار است چرا که دشمنان نظام اسلامی بیش از دوره های قبل با تخریب و سیاه نمایی خدمات صورت گرفته دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند.

فرماندار همدان اظهار کرد: مردم مومن و ولایتمدار ایران اسلامی و دارالمومنین در ۲۲ بهمن سال جاری و حضور پرشور در راهپمایی به دشمنان پیام دادند که بی توجه به خواست آنها در انتخابات مشارکت حداکثری می کنند.

رضا اولادی رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز همدان نیز در ادامه گفت: همه تکلیف داریم تا برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بکوشیم.

وی اظهار کرد: انتشار اخبار امید بخش در راستای مقابله با جنگ رسانه ای دشمنان و اطلاع رسانی از دستاوردها و خدمات دولت و نظام می تواند در افزایش مشارکت در پای صندوق های رای تاثیر داشته باشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن