Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم مهاجرت معکوس نخبگانی ماحصل افزایش کیفیت دانشگاه‌هاست

وزیر علوم:
مهاجرت معکوس نخبگانی ماحصل افزایش کیفیت دانشگاه‌هاست

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از مهاجرت معکوس نخبگان که ماحصل افزایش کیفیت دانشگاه‌های کشور است، خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، پروفسور محمدعلی زلفی گل گفت: در حال حاضر دانشگاه‌های ایران دارای استانداردهای جهانی هستند و ایران زبان مرجعیت علمی خود را در دنیا پیدا کرده، زیرا در حال حاضر 25 مجله علمی معتبر در دنیا به فارسی ترجمه شده است.

وی افزود: محققان و دانشمندان بسیاری در دنیا به دنبال چاپ مطالب و مقاله‌های علمی خود در 365 مجله علمی کشور ما هستند که تحت نمایه‌های بین المللی است.

وی به رشد چشمگیر علم در حوزه‌های مختلف از جمله فنی و مهندسی، کشاورزی، پزشکی و صنعت در ایران اشاره کرد و ادامه داد: امروز تعداد دانشجویان کشور حدود سه میلیون و 200 هزار نفر در مقاطع مختلف است که 25 درصد آنها در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند، این در حالی است که پیش از انقلاب فقط 170 هزار دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی تحصیل می‌کردند.

وزیر علوم با بیان اینکه امروز کشور ما در جایگاهی قرار دارد که از نظر علمی و فناوری با کشورهای پیشرفته در حال رقابت است، عنوان کرد: به یمن پیروزی انقلاب اسلامی امروز کشور استقلال سیاسی دارد که نتیجه از خودگذشتگی رزمندگان اسلام است.

زلفی‌گل تاکید کرد: امنیت و آسایش امروز کشور مرهون زحمات ارتشیان، سپاهیان و نیروهای نظامی و انتظامی کشور است که موجب قوام و دوام جمهوری اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه نسل‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دوران انقلاب را درک نکردند و لازم است برای این نسل آگاهی و شناخت از دوران طاغوت و جهان امروز کشور شکل گیرد، گفت: امروز به یمن پیروزی انقلاب و رهبری رهبر حکیم و بزرگ انقلاب، کشور ما یکی‌ از کشورهای مستقل جهان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایران در زمینه تسلیحات نظامی و پهباد، میکروالکترونیک و نانو تکنولوژی صاحب نام شده است، تاکید کرد: بیش از 840 نفر آمار دانشمندان یک درصد بین‌المللی در کشور است و آمار دانشمندان  2 درصد بین المللی هم در کشور 2 هزار و 240 نفر است.

وی با اشاره به پیشرو بودن انتخابات 11 اسفند ماه سالجاری، بیان کرد: با مشارکت و همراهی مردم امیدواریم بهترین‌ها انتخاب و به کرسی بنشینند چرا که وقتی سرنوشت کشور به دستان مردم و مشارکت آنان رقم خورد نقش علم بیشتر خود را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه دانشگاه بوعلی سینا و علوم پزشکی همدان هر یک شهرک دانشگاهی هستند، گفت: در حال حاضر زمینه خودکفایی تولید دارو حتی برای بیماران خاص در کشور فراهم شده و 90 درصد داروها تولید داخلی کشور هستند.

زلفی گل با اعلام این خبر که ایران جزو کشورهای برتر هوافضای دنیا قرار دارد، بیان کرد: بعد از انقلاب شرایط برای فعالیت‌های علمی و تخصصی فراهم شده و تعداد زیادی از استعداد‌های علمی و هئیت‌های علمی دانشگاهی دانش‌آموخته داخل کشور هستند.

وی ادامه داد: در جهانی که سلطه‌گران اجازه عرض اندام نمی‌دهند باید قدردان رهبر و از خودگذشتگی نیروهای نظامی باشیم.

زلفی گل عنوان کرد: خوشبختانه مردم ما مردمانی فهیم و صاحب فکر هستند و پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند و با اینکه دنیای سلطه و آمریکا تلاش دارند ارتباط ایران با دنیا را بهم ریخته کنند، اما ارتباط ایران با کشورهای اسلامی و منطقه روز به روز مستحکم‌تر می‌شود و شاهد هستیم که نگاه جهانیان به ایران متفاوت شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن