Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم متعهدیم آموزش را در تمام نقاط کشور عرضه کنیم

متعهدیم آموزش را در تمام نقاط کشور عرضه کنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: چه اینترنت در دسترس همه باشد و چه نباشد، متعهدیم آموزش را در همه نقاط کشور عرضه کنیم.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران همدان با بیان اینکه متعهدیم آموزش را در همه نقاط کشور عرضه کنیم و این کار را ادامه خواهیم داد، گفت:خانواده ها آرامش و اطمینان داشته باشند و نگران آموزش فرزندان خود نباشند چراکه برای شرایط متنوعی که احتمال وقوع دارد آماده هستیم.

حاجی میرزایی به راه‌اندازی شبکه شاد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: شبکه شاد در فاصله کوتاهی که اتفاق افتاد به بزرگترین شبکه داخلی کشور تبدیل شد.
او اظهار داشت: این شبکه ارتباط مناسب و موثری با بخش عظیمی از معلمان و دانش‌آموزان دارد و ارتباط بین معلم و دانش آموز برقرار می کند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در شروع سال تحصیلی آینده ظرفیت های بهتری در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد، گفت: برای دانش‌آموزانی که اینترنت در دسترس آنها نیست با کمک وزارت ارتباطات این نقاط شناسایی شده است.
او ادامه داد: وزارت ارتباطات متعهد است که دسترسی را در سطح کشور گسترش دهد و برای برخی از دانش آموزان که در تامین گوشی هوشمند مشکل مالی دارند نیز با تولیدکنندگان صنعتی مذاکره شده تا تبلت های مخصوص دانش آموزان تولید شود و خدمات شاد را در اختیار دانش آموزان قرار دهد.

اعتبارات ساخت مدارس چند برابر شده است

او بیان کرد: به میزانی که یادگیری مهم است مدرسه که کانون یادگیری است اهمیت پیدا می کند و یکی از نیازهای همیشگی ما مدرسه است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید مدارس ما ظرفیت‌های لازم را برای پاسخگویی به نیازها داشته باشند، اظهار داشت: دولت همه توانش را برای ساخت مدرسه اختصاص داده و اعتبارات این بخش در سالهای گذشته چندین برابر شده است.
او عنوان کرد: اتفاقات خوبی در حوزه حمایت‌های دولت از مدرسه سازی انجام شده و در همین سال جاری سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان دولت تعهد کرده که متناسب با آورده خیران مدرسه ساز به امر مدرسه‌سازی اختصاص ‌دهد.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: موضوع نیاز خیلی فراتر و گسترده‌تر از این است و ما نیازمند به مشارکت در مدرسه سازی با راه‌اندازی پویش آجر به آجر به ۲ دلیل هستیم.
او اضافه کرد: علاوه بر مدرسه سازی می خواهیم فرهنگ خیری، فرهنگ مشارکت در امر اجتماعی، در توسعه یادگیری و در مدرسه سازی به عنوان یک فرهنگ مورد نیاز جامعه توسعه یابد.
حاجی میرزایی اظهار داشت: پویش آجر به آجر با هدف اینکه همه مردم ایران چه در داخل و چه در خارج از کشور فرصت دارند حتی با یک آجر در ساخت مدرسه مشارکت کنند و ما خریدار این حمایت‌های مسئولانه و صمیمانه هستیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن