Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا تالار بزرگ قرآن به زودی به بهره برداری می رسد

تالار بزرگ قرآن به زودی به بهره برداری می رسد

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرهمدان گفت: پروژه تالار بزرگ قرآن به زودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش  "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رضا غلامی خجسته در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرهمدان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس با بیان این مطلب افزود: علی رغم کمبود و محدودیت منابع مالی شهرداری به خوبی توانسته پروژه تالار قران را اجرایی کند و زحمات دست اندرکارن اجرای طرح قابل تقدیر است

وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و مجموعه مدیریت شهری همدان که با جدیت پیگیر تکمیل و اتمام تالار بزرگ قرآن بودند ، افزود: این پروژه تالار بزرگ قرآن و مرکز همایش های بین المللی همدان محسوب می شود که ظرفیت خوبی برای برگزاری مراسم و همایش های مختلف شهر است.

خجسته اظهار کرد: پروژه تالار بزرگ قرآن مجموعه بزرگ فرهنگی است که در 14 هزار متربع زیربنا در سه طبقه با  8 سالن برای جلسات کنفرانسها ، 21 کلاس و سالن های آمفی تئاتر، نمازخانه ، کتابخانه، قرائت خانه و سالن قرآنی و غذاخوری احداث شده که هم اکنون از 8 سالن 4 سالن در حال آماده سازی است

وی با بیان اینکه تالار بزرگ قرآن در مجموع حدود  50 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت، اضافه کرد: نگهداری این تالار پرهزینه بوده و ماهانه حدود 150 میلیون تومان هزینه در بر دارد که باید این پروژه خودگردان بوده و درآمدزایی لازم را داشته باشد.

وی یادآور شد: در حال حاضر چندین گروه برای آماده سازی سریع این پروژه فعال هستند که بنده از زحمات همه افرادی که به نوعی در اجرا و راه اندازی آن دستی داشته اند تقدیر و تشکر مینمایم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرهمدان در ادامه با اشاره به اهدای سه زمین توسط شورا به  سپاه جهت احداث سالن های ورزشی اظهار کرد: از این تعداد دو پروژه احداث شده و آماده بهره برداری است و یک پروژه هنوز اقدامی نپذیرفته که سپاه در صورت اجرای طرح باید مجددا قرار داد خود را با شهرداری تمدید کند.

رضا غلامی خجسته از  آماده بودن 19 زمین برای احداث فرهنگسرا و سالن های  ورزشی خبر داد و گفت: در صورتی که سپاه آمادگی داشته باشد  می توان از این زمین ها جهت احداث مجموعه های فرهنگی و سالن های ورزشی در اختیار سپاه قرارداد.

خجسته همچنین بر حمایت از  تیم فوتبال شهرداری تاکید کرد اضافه کرد:این تیم توانسته از دسته سه به دسته صعود کرده و باید حمایت شوند تا فعالیت خود را ادامه دهند

رضا میرزایی رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم بر تسریع بر تعیین تکلیف گنبد تالار قراآن تاکید کرد و گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی صورت پذیرد که بعد از تعطیلات نوروز 96  عملیات اجرایی گنبد شروع شود.

معاون شهردار همدان از آغاز بررسی وضعیت گنبد تالار قرآن همدان خبر داد و گفت: سالن های‌ پروژه تالار قرآن در حال آماده‌سازی است که وضعیت فعلی پروژه به گونه‌ای بوده که می‌توان تالار قرآن همدان را افتتاح کرد.

موسی رسولی با بیان اینکه تالار قرآن همدان دارای 14 هزار مترمربع زیربنا بوده و نگهداری آن پرهزینه است، اظهار داشت: باید منابع مالی و درآمد برای این پروژه ایجاد شود تا بتوان آن را مدیریت کرد در غیر این صورت هزینه‌هایی را برای شهرداری همدان تحمیل می‌کند.

معاون فنی و عمرانی شورای شهر همدان درباره وضعیت گنبد تالار قرآن همدان نیز گفت: قرار شد قراردادی منعقد شود تا تیم کارشناسی قرارگاه خاتم‌الانبیا برای بررسی وضعیت سازه اقدامات لازم را اجرایی کند که این قرارداد در همین روزها از سوی فرمادهی قرارگاه امضا می‌شود.

وی افزود: پس از امضای قرارداد کارشناسان قرارگاه در شهر همدان برای بررسی وضعیت پروژه مستقر می‌شوند تا در صورت نبود مشکل در سازه، دستور را برای پوشش اعلام کنند.

جانشین سپاه ناحیه همدان هم در این جلسه گفت: احداث سالن های ورزشی توسط سپاه در راستای توانمندسازی جاشیه شهر و محرومیت زدایی بوده کهدر این زمینه اقداماتی را شروع کرده است

یونسی با اشاره به احداث  سالن ورزشی اسلامشهر اضافه کرد: لازم است خیابان های متهی به این سالن آماده سازی و آسفالت شود.

وی از پیشرفت 90 درصدی سالن ورزشی فرهنگیان خبر داد و یادآور شد: این پروژه نیز نیازمند آماده سازی معابر و نصب تابلو راهنمایی است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن