Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی واگذاری ۷۰۰ قطعه زمین به ۸۸۱ خانواده همدانی

واگذاری ۷۰۰ قطعه زمین به ۸۸۱ خانواده همدانی

آیین واگذاری ۷۰۰ قطعه زمین به ۸۸۱ خانواده در راستای ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان همدان واگذار شد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان در این مراسم گفت: ۸۰۰۰ نفر در استان همدان برای طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده‌اند و ۱۹۱۷ هکتار زمین برای مسکن این طرح تأمین شده است.

مجید صالحی‌امیر اظهار کرد: در پنج شهرستان استان همدان قطعه‌های زمین حداکثر به متراژ ۲۰۰ مترمربع برای طرح جوانی جمعیت در نظر گرفته شده است و ۵۶۰۰ نفر در استان دارای سه فرزند هستند و امیدواریم زمین بیشتری تأمین شود تا بتوانیم به متقاضی‌های بیشتر اهداء کنیم.

وی افزود: این زمین‌ها به صورت رایگان در قالب طرح جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا داده می‌شود که سند آن به صورت مساوی به صورت سه دونگ سه دونگ به اسم پدر و مادر زده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: بیشترین نرخ سالمندی متعلق به تویسرکان است و انتظار می‌رود با اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۳ میزان کاهش جمعیت به ۱۴ درصد برسد.

دکتر فاطمه ترکمان‌اسدی افزود: در حال حاضر استان همدان با ۱۰.۲۶ درصد جزو استان‌های سالمند کشور است این در حالی است که کشورهای اطراف با سرعت بالایی در حال جوانی جمعیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی می‌توانیم از سالمندی جلوگیری کنیم که نرخ باوری در کشور افزایش پیدا کند تا در سال‌های آینده با مشکل کمبود نیرو کار مواجه نباشیم.

ترکمان‌اسدی بابیان اینکه در صورتی در روند توقف سالمندی موفق خواهیم بود که همه مردم کمک کنند، تأکید کرد: برای جوانی جمعیت نیاز به کمک تک تک افراد هستیم به طوریکه با این روند سالمندی بیمه‌ها و صندوق‌های حمایت‌کننده توان پرداخت و پشتیبانی را نخواهند داشت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز جوانی جمعیت را یکی از مهمترین تأکیدات مقام معظم رهبری و لزوم تحقق آن را رفع موانع، ایجاد انگیزه و فرهنگ‌سازی میان خانواده‌ها دانست و گفت: هم‌اکنون نرخ رشد جمعیت به وضعیت زیر یک درصد رسیده و تلاش برای حل مشکلات جمعیت یک تکلیف همگانی است.

فاطمه ستاری‌نوید خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های تشویقی ازدواج به منظور اجرای قانون جوانی جمعیت باید در اولویت‌ حوزه فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رشد جمعیت به پایداری خانواده و جامعه کمک می‌کند، تصریح کرد: زنان به عنوان راهبران و محورهای اساسی خانواده باید مشکلات و آسیب‌های عدم ازدواج و فرزندآوری را در خانواده‌ها بیان و نقش مبلغ را در این زمینه ایفا کنند.

وی توضیح داد: بحران جمعیت یک مسأله کلان برای کشور است و دولت تسهیلات و مشوق‌های مؤثری برای حمایت از خانواده و فرزندآوری تدوین کرده است که همه دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه جوانی جمعیت باید پای کار بیایند و حمایت کنند.

ستاری‌نوید بابیان اینکه از مکرهای دشمنان برنامه‌ریزی برای کاهش جمعیت کشور ما است، گفت: با کمک به تسهیل ازدواج جوانان، فرزندآوری وتربیت سربازان امام زمانی، دشمنان را ناامید می‌کنیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن