Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی کاهش ۶۰ درصدی حق کمیسیون مشاور املاک در همدان

کاهش ۶۰ درصدی حق کمیسیون مشاور املاک در همدان

فرماندار همدان از کاهش ۶۰ درصدی حق کمیسیون خرید و فروش ملک خبر داد و گفت: بنگاه‌های معاملات ملکی از این پس باید بر اساس مقررات جدید عمل کرده و به قانون تمکین کنند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حسین افشاری اظهار داشت: طرح ساماندهی مشاوران املاک در چهار محور مصوب و ابلاغ شده، هر چند برخی از واحدهای صنفی مقاومت می کنند اما این تغییر و تحول‌ها با قدرت در حال اجرا است. 

او اضافه کرد: مبلغ کمیسیون دریافتی مشاوران املاک موجب نارضایتی و گله‌مندی طرفین معامله بود که مورد رسیدگی قرار گرفت و کاهش محسوسی یافت. 
فرماندار همدان همچنین از کاهش ۵۰ درصدی کمیسیون اجاره بها خبر داد و افزود: پیش از این یک چهارم مبلغ اجاره ماهیانه به عنوان حق کمیسیون از موجر و مستاجر دریافت می شود که به یک هشتم کاهش یافت. 
به گفته افشاری بنگاه‌های معاملات ملکی در مسیر محورهای اصلی شهر با دستور دادستان جمع آوری شدند و موظف به استقرار در بافت های داخلی شهر و محدوده روستاها هستند. 
او خاطرنشان کرد: در این راستا ۱۲ واحد مشاور املاک که از این دستورالعمل سرپیچی می‌کردند با حکم قضایی تعطیل شدند.
فرماندار همدان یادآوری کرد: مشاوران املاک برای معامله سندهای عادی مکلف هستند از جهادکشاورزی، منابع طبیعی، اوقاف و شهرداری استعلام بگیرند تا تخلفی در این زمینه صورت نگیرد. 
افشاری هشدار داد: معامله با سندهای دفترچه‌ای قدیمی ممنوع است و اسناد تک‌برگی ملاک عمل هستند. / ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن